Thursday, September 3, 2009

سعیده پورآقایی خواهر سپیده پور آقایی فعال حقوق بشر بود

سعیده پورآقایی خواهر سپیده پور آقایی فعال حقوق بشر بود
پدر سعیده پورآقایی جانباز و شهید نیست

مجتبی سمیع‌نژاد
gozareshgaran.blogfa : خبر درگذشت سعیده پورآقایی که به طرز دردناکی کشته شده است، مانند اخبار دیگر شهیدان روزها و هفته‌های گذشته ایران برای‌ام دردناک بوده و است. اما درگذشت این عزیز گرامی برای‌ام وقتی بیش‌تر مایه‌ی اندوه و ماتم شد که فهمیدم سعیده پورآقایی خواهر دوست گرامی‌ام «سپیده پورآقایی» فعال حقوق‌بشر است.
این خبر تاسف‌انگیز که نشانه‌یی دیگر برای دولت بر خون نشسته‌ی حال حاضر است، باز هم غمی دیگر در دل‌مان نشاند و مایه‌ی خشم و نفرت از دولت و حکومتی شد که مدعی عدالت و اسلامیت است.
درگذشت سعیده پورآقایی را به خواهر ارجمندش سپیده پورآقایی و همسر گرامی‌اش قاسم شیرزاد که از دوستان بسیار عزیز و قدیمی‌ام است، تسلیت می‌گویم و امیدوارم عوامل این جنایت هر چه زودتر به سزای عمل‌شان برسند. سپیده و قاسم عزیز مرا نیز در غم خود شریک بدانید.
اما یک نکته‌ی تامل برانگیز در مورد اخبار اعلام شده در مورد سعیده پورآقایی وجود دارد، که نشان از دست داشتن ستاد کودتا در مورد کنترل خبر شهید شدن این دختر 17 ساله است. سعیده پورآقایی به جز سپیده پورآقایی یک برادر دیگر هم دارد به نام هرمز پورآقایی. در حالی که در اعلامیه و اخبار منتشر شده نوشته شده است تنها فرزند «شهید» عباس پورآقایی. نکته دیگر هم همین به کار بدن لفظ شهید است که گفته شده است ایشان دو سال پیش فوت کرده‌اند، آن هم بر اثر جراحات و شیمیایی شدن در جنگ. که به هیچ عنوان چنین امری صحیح نیست. عباس پورآقایی دبیر بازنشسته‌ بوده است و در سال 1380 مرغ جان‌اش از خاک پر کشیده است آن هم به خاطر عارضه قلبی. این‌ها سوالات و ابهاماتی اساسی است که از ستاد کودتا نشات می‌گیرد و نشان از یک سناریو می‌دهد. مراسم ختم اعلام شده به طور کامل زیر سوال است و تقلبی بودن آن محرز است.

تسلیت به سپیده ی پور اقایی-حشمت اله طبرزدی

اگاهی یافتم که دختر 17 ساله ای که به شکل مظلومانه کشته و دفن شد و حتا برای او مراسم تقلبی ختم برپا کردند و اور ا دختر شهید نامیدند،خواهر سپیده ی پوراقایی است. همگان خانم سپیده ی پور اقایی را می شناسند. من ایشان را از سال 1378 می شناسم.او فعال مدنی و حقوق بشری است که پیش از این چند بار به زندان افتاد و مورد شکنجه واقع شد.پدر او در سال 1380 و زمانی که سپیده به زندان افتاد درگذشت و تا انجا که من اگاهی یافتم نه جانباز بوده و نه شهید شده است. شگفت انگیز است که ان ها که لابد برای حفظ ولایت فقیه ،چنین اطلاعیه ای صادر کرده و مثلا برای ان دختر مظلوم مراسم ختمی با حاشیه ی امنیتی زیاد بر قرار نمودند به دنبال چه هدفی بوده اند. این ها حقایق تلخی است که هنوز هیچ دلیل روشنی برای ان بیان نشده که البته باید روشن شود. اما من وظیفه ی خود می دانم به دوست عزیز خانم سپیده ی پور اقایی و خانواده ی گرام او تسلیت بگویم