Wednesday, September 30, 2009

نگرانی از وضعیت سلامت دو تن از زندانیان مسیحی در اوین

نگرانی از وضعیت سلامت دو تن از زندانیان مسیحی در اوین

شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان: پس از گذشت نزدیک به ۷ ماه از بازداشت مریم و مرضیه دو دختر مسیحی توسط دادگاه انقلاب تهران و نگهداری آنان در زندان پر حاشیه اوین ، سلامتی این دو زندانی در هاله ای از ابهام قرار دارد و گزارشات نگران کننده ای از وضعیت جسمانی و روانی آنها پی در پی به گوش میرسد .

به گزارش تارنمای مسیونهای مسیحی ( ام ان ان ) ، منابع نزدیک به امور این دو زندانی مسیحی گزارش میدهند که وضعیت سلامت این دو دختر جوان رو به وخامت بیشتری گذاشته است . این گزارش حاكی است که هردوی آنها پس از بازداشت با مشکلات جسمانی مواجه بوده اند که روز به روز این مشکلات بیشتر شده است.

بنظر می رسد عدم توجه مسئولان زندان به مشکلات جسمی و بیماری این دو زندانی عقیدتی یکی از روشهای اعمال فشار بر آنان به منظور اعتراف گیری و وادار کردن آنان به انجام درخواستهای غیر قانونی مسئولین زندان باشد. مسئله بی توجهی به بیماریهای آنها در زندان یکی از ترفندهای قاضی برای فشار بر این دو زندانی است، قاضی در آخرین احضار آنها به دادگاه جهت تفهیم اتهام تلویحا گفته بود که به زندان برگردانده شوند تا در اعتقادات و گفته هایشان تجدید نظر کنند. !

همچنین در این گزارش آمده که این دو تن از نوكیشان مسیحی در حال حاضر با گلو درد ، دردهای غیر معمول در ناحیه شکم و همینطور سر دردهای دائمی روبرو هستند. مرضیه در حال حاضر احتیاج شدید به معالجه دندانهایش دارد که دچار عفونت شده است و در موقعیت دشواری قرار دارد . این مسئله در صورت بی توجهی میتواند تبدیل به یک مشکل بزرگ جسمی در سراسر بدن او شود .

این نوكیشان مسیحی در حال حاضر در یک اطاق عمومی با ۲۷ زن دیگر به سر میبرند که تراکم بالا میتواند به سرعت باعث گسترش بیماریهای واگیر نظیر آنفلونزا در بین آنها بشود .

در مجموع وضع بهداشتی این دو زندانی مسیحی بسیار بد و نگران کننده گزارش شده است . مرضیه امیرزاده ۳۰ ساله و مریم رستم پور۲۷ ساله اکنون نیاز فوری به درمانهای پزشکی زیر نظر پزشک متخصص و با مراقبتهای ویژه دارند .

كمیته مسیحیان درمجموعه فعالان حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی خود در مورد سلامتی روحی و جسمی این زندانیان عقیدتی، اجازه درمان برای آنان را جزء حقوق انسانی ایشان ارزیابی می نماید و از مسئولان مربوطه رعایت حرمت انسانی و تضمین حق حیات این زندانیان را انتظار دارد. و اعلام می دارد كه مسئولیت جان و سلامت این زندانیان مستنقیما بر عهده مسئولان مربوطه خواهد بود.

لازم به یاد آوری است كه مریم و مرضیه در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۸۷( ۵ مارچ ۲۰۰۹) بخاطر اعتقادات دینی اشان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و هم اكنون در زندان اوین بسر می برند .

همچنین در مورخه ۱۸ مرداد سالجاری ( ۹ آگوست ۲۰۰۹) نیز اولین دادگاه تفهیم اتهام این نوكیشان مسیحی برگزار گردید كه رئیس جلسه از آنان خواسته بود تا ایمان مسیحی خود را در حضور دادگاه انکار نمایند.، كه مریم و مرضیه در پاسخ به این درخواست گفتند "ما ایمان و اعتقادات خود را انکار نخواهیم كرد