Tuesday, September 29, 2009

صدور احکام تعلیق از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه بابل

صدور احکام تعلیق از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه بابل

خبرنامه امیرکبیر: پس از احكام سنگین دادگاه غیر قانونی انقلاب بابل در مورد فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی بابل، همچنان فشارهای زیادی بر فعالین دانشجویی این دانشگاه و خانواده های آنان اعمال می شود.

تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به اداره اطلاعات شهر بابل نیز احضار شده اند. با شروع سال تحصیلی جو دانشگاه به شدت امنیتی است به گونه ای که تجمع دانشجویان به شدت تحت نظر گرفته می شود. بنابر گزارش دانشجویان این دانشگاه از ابتدای سال تحصیلی تعدادی از مامورین لباس شخصی در مقاطعی در دانشگاه دیده شده اند.

کمیته انضباطی دانشگاه بابِل نیز به تازگی احکامی برای تعدادی از دانشجویان این دانشگاه صادر کرده است. احكام انضباطی صادر شده توسط این کمیته برای دانشجویان دانشگاه بابِل به شرح زیر است:

محسن برزگر: یک ترم تعلیق با احتساب سنوات + یک ترم تعلیق بدون احتساب سنوات که از قبل معلق شده بود و اکنون اجرایی شده.

نیما نحوی: یک ترم تعلیق بدون احتساب سنوات + دو ترم محرومیت از امکانات رفاهی نظیر خوابگاه و وام و ...

محمد علمی (دبیر اجرایی انجمن اسلامی): یک ترم تعلیق بدون احتساب سنوات + دو ترم محرومیت از امکانات رفاهی نظیر خوابگاه و وام و ...

حسام الدین باقری (دبیر سیاسی انجمن اسلامی): یک ترم تعلیق با احتساب سنوات

ایمان صدیقی: یك ترم تعلیق با احتساب سنوات

كاوه دانشور: یك ترم تعلیق بدون احتساب سنوات

سیاوش سلیمی نژاد: توبیخ کتبی با درج در پرونده

امیرکسری کیانی (سرپرست سابق شورای صنفی): توبیخ کتبی با درج در پرونده

راضیه دیلم صالحی (دبیر زنان انجمن اسلامی): توبیخ کتبی با درج در پرونده

معین اسلامی جم (دبیر تشکیلات انجمن اسلامی): توبیخ کتبی بدون درج در پرونده

احکام انضباطی حمیدرضا جهان تیغ و احمد محمدنیا تاکنون اعلام نشده و این در حالی است كه مطابق آیین نامه كمیته انضباطی باید طی یك ماه پس از جلسه ی دفاعیه احكام را ابلاغ كند اما این احكام در طی این مدت ابلاغ نشده است. همچنین در زمان جلسه ی دفاعیه نیما نحوی در زندان به سر می برده است.

گفتنی است صدور این احکام محرومیت از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه بابل در حالی است که پیش تر طبق حکم صادره توسط دادگاه ساری، دانشجویان این دانشگاه به 33 ماه حبس تعزیری، 60 ماه حبس تعلیقی و 25 سال محرومیت از تحصیل محکوم شده بودند