Friday, September 4, 2009

محاکمه یک زندانی جوان بر اساس اتهام سنگین محاربه

محاکمه یک زندانی جوان بر اساس اتهام سنگین محاربه

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

بنابه گزارشات رسیده زندانی سیاسی حامد یازرلو روز یکشنبه از بند 209 زندان اوین به دادگاه انقلاب برده شد و بر مبنای قانون محاربه مورد محاکمه قرار گرفت.
حامد یازرلو 28 ساله کارشناس هوا – فضا روز یکشنبه 8 شهریور ماه به دادگاه انقلاب برده شد. او در شعبۀ 28 دادگاه انقلاب توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 مورد محاکمه قرار گرفت. ابتدا علی اکبر حیدری فر رئیس شعبۀ 1 امنیت بعنوان نماینده دادستان برای آقای یازرلو تقاضای اشد مجازات، اعدام را نمود. حیدری فر بر مبنای گزارش وزارت اطلاعات آقای یازرلو را به 12 مورد متهم نمود. که اتهامات نسبت داده شده عبارتند از:محاربه بدلیل پشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق ایران /شرکت در مجالس و محافل خانوادگی/جمع آوری اخبار و اطلاعات زندانیان سیاسی از جمله هود یازرلو (برادرش) /شرکت در کوهنوردی و فوتبال سالنی با حضور خانواده/شرکت در مراسم ها و مناسبتها در حسینیه ارشاد/برقراری ارتباط ایمیلی با اعضای خانواده اش در قرارگاه اشرف/حضور در تجمعات و اعتراضات دانشجوئی/ جمع آوری کلکسیون سخنرانیها و مراسم های سازمان مجاهدین خلق ایران و موارد متعدد دیگر
سپس محمد مقیسه ای رئیس شعبۀ 28 دادگاه انقلاب و از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 با برخوردهای غیر انسانی و فریاد زدنها نسبت به هر مورد از اتهامات پرداخت که با اعتراضات وکیل او خانم غنوی مواجه گردید. خانم غنوی و آقای یازرلو در مورد اتهاماتی مانند کوهنوردی و فوتبال سالنی ابراز داشتند که در هیج جای قانون مبنای بر ممنوع بودن ورزش ذکر نشده است پس اتهامات بی مورد است و همچنین نسبت به سایر اتهامات جوابهای داده شد و بعضی از آنها را رد نمود و بقیۀ آنها را فاقد هرگونه اساس و مبنای حقوقی دانستند و خواستار تبرۀ موکل خود شد. مقیسه ای قرار است در روزهای آینده در این مورد حکم خود را صادر کند.
از طرفی دیگر به پدر او دکتر یازرلو اجازه شرکت در دادگاه داده نشد.
علی اکبر حیدری فر مسئول شعبۀ 1 دادگاه انقلاب که بعنوان نماینده دادستان کیفرخواست را علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان را قرائت می کند. این فرد از تیم سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی است که در جریان قیام اخیر مردم ایران دستور انتقال تعداد زیادی از جوانان را به اردوگاه مرگ کهریزک را صادر کرد. که تعدادی از آنها در اثر شکنجه های قرون وسطائی جسمی ،روحی و جنسی جان باختند این فرد همچنین با تصمیم گیری مشترک سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی دستور انتقال صدها نفر از جوانان قیام را به شکنجه گاههای مانند ؛آگاهی شاپور ،کلانتری 148،بازداشتگاههای مخفی سپاه پاسدارن و نیروی انتظامی را صادر کردند. آنها دارای دستورات ویژه از علی خامنه ای برای انجام جنایتهای ضد بشری تحت عنوان قاضی هستند.
لازم به یادآوری است حامد یازرلو 2 اسفند 1387 با یورش وحشیانه ماموریم وزارت اطلاعات و با فرماندهی سربازجوی اوین آخوندی با نام مستعار علوی دستگیر و به بند مخوف 209 منتقل گردید او به مدت 120 روز در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و 198 روز است که در بند مخوف 209 زندان اوین بسر می برد.همچنین مادرش خانم نازیلا دشتی در بند زنان زندان اوین زندانی است و برادرش هود یازرلو در بند 4 زندان گوهردشت در بازداشت بسر می برد، که هر کدام از آنها به 3 سال زندان بدلیل دیدار قانونی با اعضای خانواده شان در قرارگاه اشرف محکوم شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،شکنجه روحی و جسمی ، بیش از 6 ماه بازداشت در بند مخوف 209 و نسبت دادن اتهام واهی محاربه جهت صدور احکام سنگین را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات لازم برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران است

13 شهریور 1388 برابر با 04 سبتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر