Friday, July 31, 2009

راهپيمايي چند هزار نفره در مشهد وبازداشت بيش از 30 عزادار

بنا به اين گزارش همچنين جمع بيش از 300 نفري از دانشجويان و جوانان در ضلع غربي پارك ملت و امتداد خيابان آزادشهر در حالي كه لباس هاي متحدالشكل سياه به تن داشتند با در دست داشتن شمع به سمت چهارراه آزادشهر حركت كردند ، كه اين راهپيمايي با حمله يگان هاي گارد ويژه و لباس شخصي ها به خشونت كشيده شد. به گزارش شاهدان عيني در حالي كه حضور نيروهاي امنيتي ، نظامي و انتظامي در اطراف پارك ملت ، ميدان آزادي ، ميدان استقلال ، بلوار معلم ، بلوار سجاد و خيابان آزادشهر بسيار چشمگير بود

در هشتم مرداد ماه مردم مشهد همراه با مردم سراسر كشور، مراسم چهلم شهداي جنبش ضد كودتا را با شكوه تمام برگزار كردند.
به گزارش شاهدان عيني در حالي كه حضور نيروهاي امنيتي ، نظامي و انتظامي در اطراف پارك ملت ، ميدان آزادي ، ميدان استقلال ، بلوار معلم ، بلوار سجاد و خيابان آزادشهر بسيار چشمگير بود ، در اين مراسم كه با فراخوان هواداران موسوي وكروبي در پارك ملت و بلوار سجاد شهر مشهد و از ساعت 6بعد از ظهر برگزار شد ، بيش از سه هزار تن از مردم شهر مشهد كه عمدتا لباس هاي سياه به تن داشتند در اعتراض به كودتا 22 خرداد و به شهادت رساندن مردم در پارك ملت راهپيمايي سكوت برگزار كردند.
همچنين جمع چند هزار نفره معترضان مشهدي در امتداد بلوار سجاد مشهد نيز راهپيمايي سكوت برگزار كردند.
بنا به اين گزارش همچنين جمع بيش از 300 نفري از دانشجويان و جوانان در ضلع غربي پارك ملت و امتداد خيابان آزادشهر در حالي كه لباس هاي متحدالشكل سياه به تن داشتند با در دست داشتن شمع به سمت چهارراه آزادشهر حركت كردند ، كه اين راهپيمايي با حمله يگان هاي گارد ويژه و لباس شخصي ها به خشونت كشيده شد. گزارش ها از بازداشت بيش از 10 معترض دختر و پسر در اين حملات حكايت دارد.
همچنين گفتني است كه نيروهاي بسيجي و انصار شهر مشهد به سركردگي حميد استاد در حالي كه به اسلحه كلت كمري و بيسيم مجهز بودند به صورت گسترده و كاملا مشهودي در بين جمعيت حاضرشده و به دستگيري ، ضرب وشتم و ارعاب مردم شهر مشهد پرداختند . به گفته يكي از شاهدان عيني در مورد اين افراد گفت:« لباس شخصي ها و انصار براي ايجاد رعب و وحشت اسلحه هاي خود را به صورت هويدا و آشكارا در كنار شلوارشان قرار داده بودند و از طرز قرار دادن اسلحه و استفاده از بيسيم كاملا مشخص بود كه اين سركوبگران غير حرفه اي هستند و فقط براي سركوب مردم مسلح شده اند. »
همچنين گفتني است نيروهاي گارد ويژه و انتظامي شهر مشهد به مدت بيش از يك ساعت خيابان آزادي حدفاصل ميدان استقلال و ميدان آزادي را مسدود كردند و براي جلوگيري از افزايش معترضان اجازه عبور و مرور به عابران و خودرو ها را نميداند.
از تمامي خيابان ها و ميادين اطراف پارك ملت و بلوار سجاد گزارش شده است كه نيروهاي انتظامي و لباس شخصي به صورت مكرر به جمعيت هاي در حال تشكيل مردم حمله كرده و آنان را متفرق ميكرده اند.
همچنين بنا به اين گزارش در روز گذشته هشتم مرداد در اعتراضات آرام ومدني مردم مشهد به كودتا 22 خرداد و كشتار و شكنجه معترضان ، دست كم 30 تن از مردم عادي بازداشت شده اند