Saturday, September 12, 2009

ادامه تجمع خانواده های دستگیرشدگان در مقابل اوین

ادامه تجمع خانواده های دستگیرشدگان در مقابل اوین

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

ادامه تجمعات اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده ،خانواده های دستگیر شدگان قیام اخیر مردم ایران از صبح امروز در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین تجمع اعتراضی خود را بر پا کردند و خواستار ازادی فوری و بی قید وشرط فرزندان و بستگان خود شدند.
روز شنبه 21 شهريور ماه در حدود 80 نفر از خانواده بازداشت شده ها از حدود ساعت 10 صبح در مقابل دادگاه انقلاب تجمع كردند و خواهان رسيدگي به وضعيت عزيزانشان و آزادي هر چه سريعتر آنها بودند.
امروز تنها اسامي 8 نفر براي گذاشتن كفالت و وثيقه اعلام شد. از طرفي دیگر تعدادي از آزاد شده ها همراه با وكلايشان براي ثبت نامه وكالت به دادگاه انقلاب مراجعه كردند كه براي رفتن به دفتر حداد با مشكلاتي روبرو بودند و ابتدا به آنها اجازه رفتن به دفتر حداد داده نمي شد كه بعد از مدتی طولانی انتظار توانستند نامه وكالت را ثبت كنند ولی به وكلاي آنها خلاصه پرونده جهت مطالعه به آنها داده نشد.
نقل و قولهای بين خانواده ها با نگراني رد و بدل مي شد اين بود كه اخيرا تعدادي از بازداشت شده ها را در حاليكه وضعيت جسمي مساعدي ندارند شبانه در جلوي درب منازلشان رها مي كنند.
كه پدران و بخصوص مادران با شنيدن اين صحبت ،خامنه اي و احمدي نژاد را لعن و نفرين مي کردند و مي گفتند اگر بلايي سر فرزند آنها بياورند ساكت نمي نشينند و اعتراض خواهند کرد.

همزمان در حدود 17نفر از خانواده بازداشت شده ها نيز در مقابل زندان اوين تجمع كردند و خواهان ملاقات با عزيزان خود بودند .
تعدادي از مادران نيز براي فرزندان خود لباس و پول آورده بودند اما ماموران از گرفتن لباس و پول كه مورد نياز آنها بود خودداري كردند و گفتند برويد و روز ملاقات لباس براي آنها بياوريد. مادران با عصبانيت داد زدند كه به آنها اجازه ملاقات نمي دهند پس چگونه لباس و وسايلي كه مورد نياز آنهاست را به آنها بدهند. ماموران مدتي خانواده ها را در انتظار نگه داشتند و به آنها گفتند بايد با مسئول زندان تماس بگيرند بالاخره با اصرار خانواده ها لباس و پول از آنها گرفته شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری، شکنجه،ادامه بازداشت و بی اطلاع نگه داشتند خانواده ها از وضعیت و شرایط عزیزانشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد

21 شهریور 1388 برابر با 12 سبتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر