Friday, September 18, 2009

درگیری در میدان انقلاب تهران

درگیری در میدان انقلاب تهران
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

یورش نیروهای ولی فقیه به مردم با باتون و گاز اشگ آور
بنابه گزارشات رسیده از میدان انقلاب ، تمامی مسیرها منهتی به میدان انقلاب مملو از جمعیت است مردم بطور مستمر شعار می دهند.
در حال حاضر تمامی خیابانهای منتهی به میدان انقلاب مملو از جمعیت است مسیرهایی مانند خیابان آزادی به انقلاب،میدان فردوسی به انقلاب ، بلوار کشاورز و سایر خیابانها به انقلاب می باشد. تجمع گسترده مردم در میدان انقلاب است .مردم قصد حرکت بسوی دانشگا تهران را دارند ولی نیروهای سرکوبگر مسیر را بسته اند و به مردم اجازه نمی دهند که بسوی دانشگاه تهران حرکت کنند. تعداد تظاهرکنندگان صدها هزار نفر تحمین زده می شوند.
هزاران نفر از مردم در حال دادن شعارهای مختلف هستند که از جملۀ آنها ؛ مرگ بر دیکتاتور/ شکنجه ،تجاوز دیگر اثر ندارد / نه غزه،نه لبنان ،جانم فدای ایران/ زندانی سیاسی آزادی باید گردد/ مرگ بر روسیه/ مرگ بر چین / توپ ،تانک ،بسیجی دیگر اثر ندارد/ پول نفت چی شده خرج بسیجی شده و شعارهای متعدد دیگر.
نیرهای سرکوبگر ولی فقیه در میدان انقلاب بصورت گسترده در مقابل مردم صف کشیده اند. گارد ویژه با باتون بسوی مردم حمله می کند و تا به حال در طی یورشهای وحشیانه به مردم در میدان انقلاب حداقل 30 نفر مورد اثابت باتونهای آنها قرار گرفتند. نیروهای سرکوبگر ولی فقیه همچنین به سوی مردم گاز اشگ آور شلیک می کنند. تعداد زیادی از نیروهای انتظامی و لباس شخصیها در این نقاط حضور دارند. مردم در مقابل یورشهای وحشیانه آنها مقاومت می کنند.
همچنین تعدادی از هلی کوپترها نیروهای سرکوبگر بر فراز نقاط مرکزی تهران در حال گشت زدند هستند.

27 شهریور 1388 برابر با 18 سبتامبر 2009