Wednesday, September 2, 2009

انتقال منصور اسانلو به سلول انفرادی معروف به سگدونی

انتقال منصور اسانلو به سلول انفرادی معروف به سگدونی

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

منصور اسانلو به سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی منتقل گردید

بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج ،منصور اسانلو رئیس هیئت مدیره شرکت اتوبوس رانی تهران بعد از ظهر امروز به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت معروف به سگ دونی منتقل کردند.
آقای منصور اسانلو رئیس هیئت مدیره شرکت اتوبوس رانی تهران واحد بعد از ظهر روز چهار شنبه 11 شهریور ماه به صورت ناگهانی از بند 4 زندان گوهردشت به سلولهای انفرادی بند 1 که معروف به بند آخر خطیها است وپاسداربندها به سلولهای انفرادی آن سگ دونی اطلاق می کنند منتقل شده است. شرایط این بند وحشتناک می باشد و زندانیان سیاسی که به این بند منتقل می شوند تحت شکنجه های وحشیانه قرار می گیرند. در حال حاضر بهروز جاوید طهرانی در این بند بسر می برد.
در روز یکشنبه 8 شهریور ماه مامورین حفاظت و اطلاعات و گارد زندان به بند 4 زندان گوهردشت کرج یورش بردند و زندانیان سیاسی و از جمله آقای منصور اسالو مورد ضرب و شتم و اهانت قرار دادند و آنها را به مدت 5 ساعت در زیر گرمای و آفتاب شدید قرار دادند و در این مدت حق استفاده از سروس بهداشتی و نوشیدن آب محروم بودند . آنها همچنین به سلولهای زندانیان سیاسی یورش بردند و وسائل زندانیان را تخریب و دست نوشته ها و سایر وسائل شخصی آنها را با خود بردند.
آقای اسالو از ناراحتی های متعددی رنج می برد و انتقال او به سلولهای انفرادی معروف به سگ دونی جان او را در معرض خطر جدی قرار میدهد
یورشهای وحشیانۀ و اذیت و آزار و انتقال زندانیان سیاسی به دستور وزارت اطلا عات صورت گیرد و توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان ،کرمانی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان،نبی الله فرج نژاد معاون حفاظت و اطلاعات زندان به اجرا در می آید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال آقای منصور اسالو به سلولهای انفرادی با شرایط قرون وسطائی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمان جهانی کار و سایر سازمانهای مدافع حقوق کارگران در جهان خواستار اقدامات گسترده برای پایان دادن به جنایتهای سیستماتیک علیه زندانیان سیاسی در ایران است

11 شهریور 1388 برابر با 02 سپتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر