Wednesday, September 2, 2009

ایرج مصداقی _ آقای کروبی جنایات دیگر خامنه ای را هم افشا کنید

آقای کروبی جنایات دیگر خامنه ای را هم افشا کنید

[ ایرج مصداقی]


آقای کروبی! یک بار دیگر تأکید می کنم انتشار نامه خصوصی تان به رفسنجانی در مورد تجاوز به زندانیان و اجتماعی کردن موضوع تجاوز در زندان ها یکی از اقدامات درست و اصولی شما بود. لازم بود اما کافی نیست. همه تلاش خامنه ای و کودتاچیان کتمان کردن جنایت و پوشاندن دست های خونین شان است نباید به آن ها اجازه چنین کاری داده شود.

جار و جنجالی که گماشتگان خامنه ای از ترس برملا شدن بیشتر ابعاد فاجعه به پا کرده اند حاکی از مسیر درستی است که انتخاب کرده اید.

واکنش خشم آلود وابستگان خامنه ای به نامه سرگشاده قبلی ام ضمن آن که درستی مواضعم را نشان داد مرا بر آن داشت تا این سطور را هم به نوشته قبلی ام اضافه کنم و شما را به ادامه راه فرا بخوانم.

هدف من افشای جنایات انجام گرفته در سی سال گذشته و به ویژه 3 ماهه اخیر است و برای همین است که این نامه‌ها را می‌نویسم.

اطلاعات زیر را نیز به این دلیل افشا می کنم که گوشه ای از جنایات خامنه ای و شقاوتی را که بر میهنمان حکم می راند عریان کرده باشم.

احتمالا داستان قتل فجیع سعیده پورآقایی را شنیده اید! آن را برای خوانندگان این مطلب می گویم و آرزو می کنم هیچ کسی به سرنوشت غم انگیز او دچار نشود:

سعیده پور آقایی 17 ساله فرزند عباس پورآقایی «جانباز» جنگ که هم اکنون فوت کرده است یکی دیگر از کسانی است که مورد تجاوز وحشیانه پاسداران کودتا قرار گرفت و به قتل رسید. او تنها فرزند مادرش بود. در دوران اوج اعتراضات، زماني كه تنها در منزل بوده ، به گفته همسايگان توسط سه- چهار پاسدار زن كه به در خانه شان مراجعه مي كنند و در غياب مادرش، بازداشت و به محلي نامعلوم منتقل مي شود . حدود بيست روز بعد و پس از پيگيري هاي گسترده مادر - در واقع ، سعيده به عنوان تك فرزند خانواده شهيد شناخته مي شد- به او خبر مي دهند كه برود در سردخانه ايي در حوالي نازي آباد، از بين پنج شش جسد دختر ، او را شناسايي كند . مادرش مي رود و مي بيند از بالاي زانو به بعد، بدنش را با اسيد سوزانده اند. جنایتکاران برای آن که تجاوز به سعیده مشخص نشود مبادرت به سوزاندن بدن او کرده بودند. درست مانند جسد ترانه موسوی. آقای کروبی این یک خط است که به دختران میهنمان تجاوز دسته جمعی می شود و بعد جنازه را می سوزانند. علیرغم این که جنازه شناسایی شده بود آن را به مادرش تحویل نمی دهند.

بعد از رفت و آمدهاي فراوان به خانواده اطلاع داده می شود که خودشان جنازه سعیده را دفن کرده اند. به احتمال زیاد او نیز یکی از دفن شدگان در قطعه 302 بهشت زهرا است. با هزار مکافات به همسر «جانباز» و «شهیدی» که جانش را به خاطر دفاع از حاکمیت شما داده است اجازه داده می شود که بدون اعلام چگونگی مرگ سعیده برایش مراسم ترحيم بگيرند .

آقای کروبی نمی دانم اعلامیه ختم اش را دیده اید یا نه؟

سه بیت شعر و عبارت «غنچه پر پرشده » و «عزیز نوشکفته» را برایش نوشته اند. مراسم ختم اش در مسجد جامع قلهك واقع در شريعتي نرسيده به دولت برگزار شد . منزلشان در همان خیابان دولت است. فاجعه این جاست بسیاری که در مراسم ختم شرکت کرده بودند نمی دانستند که سعیده به قتل رسیده است و خانواده او به شدت تحت فشار هستند كه از دليل واقعي مرگ دخترشان حرف نزنند. حتی خانواده راضی نیست خبر تجاوز و قتل فرزندشان رسانه ای شود . جهت اطلاع مردم ایران می گویم همان شب دستگيري سعيده ، پنج دختر و سه پسر در محله دولت بازداشت شده بودند.

چند خانواده همچون خانواده سعیده پورآقایی وجود دارند؟ جرم او الله اکبر گفتن روی پشت بام بوده است. در دوران انقلاب 57 چه کسی را به جرم الله اکبر گفتن دستگیر کردند؟ تک تیراندازان شاه چه کسی را به جرم الله اکبر گفتن هدف گلوله قرار دادند؟ می دانید فرزند آقای غنیان از نزدیکان واعظ طبسی به این شکل کشته شد. بیخود نیست فرماندهان کودتا از جمله طائب و جعفری و دیگر جنایتکاران چپ و راست فرافکنی کرده و از تک تیراندازان وابسته به ضد انقلاب یاد می کنند.

می دانم کمیته تحقیق شما مردی را پیدا کرده است كه همسر و دخترش كشته شده اند، فرماندهان کودتا براي اين كه او افشاگری نكند پسرش را گروگان گرفتند تا او در سكوت و بي جنجال مراسم ختم آن ها را برگزار كند، بعد پسرش را آزاد کردند.

آقای کروبی به جای آن پدر شما که از پشتوانه برخوردارید دست به کار شوید و باری که به دوش او است را بردارید تا شاید جبرانی شود برای همراهی گذشته تان با این جنایتکاران.

آقای کروبی بقیه آن چه را که می دانید نیز افشا کنید. هرچه را که بخواهید پشت درهای بسته و کمیته های تحقیق بررسی کنید به جایی نخواهد رسید. لااقل مردم را در جریان بگذارید. امروز اگر کسی از جنایتی با خبر باشد و نگوید چه بخواهد و چه نخواهد در آن جنایت سهیم است. سکوت یعنی همراهی با جنایتکاران.

آقای کروبی تجاوز به زندانیان امری جدید و مربوط به کودتای اخیر و رفتارهای شنیع کودتاچیان نیست. سابقه در سی سال جنایت این رژیم دارد که از صبح تا شام دم از «اخلاق» می زند. برای نمونه مورد فرهنگ پورمنصوری را ذکر می کنم و تحقیق را به خودتان وا می گذارم.

پس از مصاحبه خالد حردانی با صدای آمریکا در آبان 87 که در آن به مشکلات زندان گوهردشت و تجاوز به زندانیان زیر بیست سال بند 12 اشاره کرد، مسئولان زندان وی را به سلول انفرادی منتقل کرده و تحت فشار و آزار و اذیت قرار می دهند. عادل حردانی در اعتراض به رفتار مسئولان زندان اعتصاب غذا می کند. مسئولان زندان برای شکستن اعتصاب غذایش، دو نفر از هم‌پرونده‌ای‌های وی در جریان هواپیماربایی، به نام‌های فرهنگ پور منصوری و شهرام پور منصوری را مورد آزار و اذیت قرار می دهند (این دو تن به هنگام دستگیری 18ساله بوده اند و در طول ده سال حبس، معتاد شده و امروز ۲۸ سال سن دارند). پاسدار بخشی كه مسئولیت انفرادیهای گوهر دشت را به عهده دارد و قبلا در جریان پرونده زهرا كاظمی هم اسمش در گزارش محسن آرمین در مجلس ششم آمده بود، به فرهنگ پورمنصوری که در ضمن از اقوام خالد حردانی است باتوم استعمال می کند. این اتفاق در اوایل آذر 87 به وقوع پیوسته است. در اثر جراحات ناشی از استعمال باتوم، فرهنگ پورمنصوری به بهداری زندان منتقل و به مدت بیست روز بستری می شود. وی در اثر تألمات روحی ناشی از تجاوز، اقدام به خودکشی از طریق حلق آویز می کند که البته نجات می‌یابد. فرهنگ و شهرام هم اکنون در اندرزگاه شماره 5 گوهردشت به سر می برند. اندرزگاه مزبور مخصوص زندانیان مواد مخدر و متادونی هاست و جای بسیار خطرناکی است.

با اطمینان می گویم تعداد زیادی زندانی در گوهردشت محبوس هستند که در صورت تأمین جانی حاضرند از تجاوز و شكنجه هایی كه در كهریزك تحمل كرده اند، بگویند. موضوع کهریزک چنانکه اطلاع دارید منحصر به دو ماه گذشته نبوده است و تنها زندانیان سیاسی را شامل نمی‌شده است.

از آن جایی که اسامی بازجویان و شکنجه گران کهریزک علنی نشده است از فرصت استفاده کرده و نام تعدادی از آن ها را ذکر می کنم: مطمئنا اطلاعات شما بسیار بیشتر از من است. من برای تنویر افکار عمومی اسامی آن ها را انتشار می دهم.

سردار رادان- استوار قائمی - ستوان زندی – گروهبان سید موسوی– گروهبان سید حسینی – استوار ماكان – كمیجانی

از آن جایی که نام همه قضاتی که متهمان را به کهریزک اعزام می کرده اند علنی نشده از فرصت استفاده می کنم و نام تعدادی از آن ها را که شنیده ام ذکر می کنم. مطهری قاضی شعبه ششم جرایم پزشكی ، قاضی فرخ خاك در دادسرای اسلامشهر و قاضی شعبه یك ، محلاتی از جمله فعالان این امر بوده اند.

هرچقدر که از خامنه ای دور شوید به مردم نزدیک می شوید. به فکر حفظ آبروی نظام نباشید، نظام آبرویی ندارد که نگاه دارید؛ آن چه شما مطرح کرده اید موضوع جدیدی نیست، سال هاست که مطرح است اما تلاش روشنگرانه شما آنرا مستند کرده و به آن ابعاد اجتماعی و بین المللی بخشیده است. به ویژه بین شما و جنایتکاران فاصله ایجاد کرده است.

می دانم فشار زیادی روی شماست و در صدد این هستند که شما را در هزارتوی نهادهای دولتی و حکومتی و ولایی گیر بیاندازند و دفع الوقت کنند تا از حساسیت موضوع بکاهند و آن را لوث کنند. خودتان بهتر می دانید نظام در این امور تجربه های زیادی دارد.

تا ولی فقیه آن بالا نشسته است امکان ندارد دادخواهی شما و دیگران به نتیجه ای برسد. کدام دادخواهی در این نظام به نتیجه رسیده است که این دومی باشد؟ آیا دادخواهی قتل های زنجیره ای با آن همه دلیل و مدرک و سند و شاهد به جایی رسید؟ آیا دادخواهی کوی دانشگاه، حجاریان، قتل های محفلی کرمان، زهرا کاظمی، زهرا بنی یعقوب و سقوط هواپیما C- 130 در برج مسکونی که بیش از 160 خبرنگار و انسان بیگناه را به دیار عدم فرستاد و صدها پرونده دیگر که پای خون و «دماء مسلمین» در میان بود به نتیجه رسیده است؟

در نظام فاسد ولایت فقیه هر گاه که خواستند در ارتباط با حاکمان دادرسی صورت دهند یقه جناح رقیب را که دوستان شما باشند گرفتند.

مگذارید فرصت‌ها از دست بروند و کودتاگران پروژه‌ی خود را به تمامی به انجام رسانند؛ از مواضع خودتان کوتاه نیایید توجه داشته باشید کتمان حقایق فقط دست شما و دوستانتان را می بندند و خامنه ای و جنایتکاران را در انجام جنایتشان تحریک و تحریص می کند. این به ضرر شما و دوستانتان و مردم است.

چنانچه اطلاعی از جنایات سازمان یافته خامنه ای و اطرافیانش دارید بی محابا مطرح کنید، افکار عمومی را در جریان بگذارید. سپردفاعی شما افکار عمومی است وگرنه ارگان های نظامی، امنیتی، قضایی، تحقیقاتی و تبلیغاتی در دست خامنه ای و تبهکارانی است که او را احاطه کرده اند. هیچ سرسوزن امیدی به اصلاح ایشان نداشته باشید که همه‌ی مرزهای شناعت را درنوردیده‌اند. فشار افکار عمومی داخل و خارج از کشور ممکن است دست آن ها را ببندد وگرنه از طریق ارگان های نظام نبایستی امید به تغییری داشته باشید.

امید به کسانی که از سوی خامنه ای به کار گماشته شدند مبندید آنها فرامین وی را اجرا می کنند و خود و دوستانشان در مظان اتهام هستند. کسانی که به هردلیل زعامت و ولایت خامنه ای را پذیرفته اند اگر پسر پیغمبر هم باشند در مقابل منافع مردم می ایستند و خنجر به روی آنان می کشند. تجربه این را ثابت کرده است.

شما خودتان را که بهتر از هر کس می شناسید، یادتان هست برخلاف منافع مردم و نیروهای آزادی خواه، به خاطر نامه ای که خامنه ای داده بود اجازه ندادید طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلسی که اکثریت مطلق آن در دست شما بود مورد بحث قرار گیرد و آن را به بهانه «فرمان حکومتی» از دستور خارج کردید. آن روز شما ولایت خامنه ای را پذیرفته بودید. اما خامنه ای با توسل به همان قانون مطبوعات و حواشی‌اش، نه تنها روزنامه شما که روزنامه دوستان و همراهانتان را بست. امروز هم جنایتکاران با توسل به «فرمان حکومتی» قتل و تجاوز و شکنجه و ... تکذیب می کنند.

امروز هم خامنه ای با پستی و دنائتی که تنها در او می توان سراغ داشت می گوید هنوز به او ثابت نشده که شما و موسوی و خاتمی و ... از آمریکا و اجانب دستور می گیرید! منت سرتان گذاشته یعنی در حال تحقیق هستند و اعتراف جور می کنند تا بلکه به ایشان ثابت شود که رئیس مجلس و نخست وزیر و رئیس جمهور نظام خط از آمریکا و انگلیس و ... می گیرند!

یادتان هست بازجویان گوش به فرمان رهبر با «سعید جان»شان چه کردند، با همسر سعید جان که همراه و همسفر همسر ولی فقیه بود چه کردند؟ یادتان هست چگونه بنا به رهنمود خامنه ای او را بهایی و در خدمت اسرائیل و موساد معرفی کردند. منحرف جنسی اش خواندند و ...

یک بار دیگر به سرگذشت اسفناک و در عین حال عبرت آموز سعید امامی توجه کنید. آقای کروبی شما هم مثل من گزارش 80 صفحه ای بازجویان متهمان قتل های زنجیره ای را خوانده اید. در آن جا دلدادگان رهبر مدعی شده بودند که به خاطر لواط (اختیاری) متعددی که با سعید امامی شده بود مقعدش از حالت عادی خارج شده بود. می گفتند برادران مشکوک شده بودند و برای همین او را نزد دکتر بردند و مقعداش را مورد بازرسی قرار داده و متوجه غیرعادی بودن آن شده بودند.

یادتان هست بازجویان مربوطه به خاطر علاقه وافرشان به خامنه ای و «آقا» چه رذالتی به خرج دادند و چه اتهامات ناروایی به سعید امامی ولی نعمت شان زدند؟ آیا باعث تعجب است اگر این بار خودشان عمل لواط را با متهمینی که دشمن می شناسندشان انجام دهند؟ خامنه ای دستشان را باز گذاشته است چرا که به صراحت عنوان کرده است که با «دشمنان» بایستی شدید بود. شما معنای «شدید» و برخورد شدید را می دانید. او اشاره به آیه قرآن می کند. شما و مخالفانش را کافر و دشمن قلمداد می کند. هرکس با او مخالف است دشمن و کافر است. قرآن می گوید اشدا علی الکفار. اگر شرایط به او اجازه می دهد علنا همچون فرعون می گفت: «انا ربکم اعلی».

بازجویان دلداده مکتب ولایت مدعی بودند که عمل لواط را حلقه و محفل «خود سر» وزارت اطلاعات در جشن های دوره ای شان با سعید امامی کرده بودند. یعنی مأموران نظام در خلوت با همدیگر لواط می کرده اند! سربازان گمنام امام زمان و نایب اش، فهمیه دری گورانی همسر سعید امامی را زیر شکنجه مجبور کرده بودند که اعتراف کند در محافل خصوصی مردها با مردها و زنها با زنها عمل جنسی انجام می داده اند و سپس زنها و مردها این عمل را با هم انجام می داده اند. آن ها از متهمان اعتراف گرفته بودند که در هنگام جماع، آیات و سوره های قرآن را روی آلت های تناسلی شان قرار می دادند. حتی در فیلمی که روی اینترنت موجود است به قبه یکی از «سربازان گمنام» امام زمان که دستگیر شده می گویند آخرین باری که لواط دادی کی بوده است؟

آقای کروبی خود واقف هستید وقتی با زور از کسی چنین اعترافاتی می گیرند از انجام آن روی افراد ابایی نخواهند داشت.

خامنه ای که امروز عنوان می کند اگر خطایی هنگام بازجویی صورت گرفته باشد رسیدگی خواهند کرد چه اقدامی در ارتباط با آن همه سیاهکاری انجام داد؟ الا این که جنایتکاران در کنف حمایت او قرار گرفتند؟

جواد آزاده (آملی) سرتیم بازجویی از متهمان قتل های زنجیره ای این بار سرتیم بازجویی از متهمان «کودتای مخملی» است. اشتباه شما و خاتمی این بود که خامنه ای را «خط قرمز» نظام قلمداد کردید. یعنی دست او را برای انجام هر جنایتی بازگذاشتید و به سهم خودتان اجازه بازرسی هم نمی دادید حالا ثمرات آن اشتباه را ملاحظه می کنید.

شما فیلم کامل بازجویی از متهمان قتل های زنجیره ای را دیده اید، اما سکوت کردید و به هر دلیل از رهبری حمایت کردید، آن حمایت و آن سکوت منجر به این شد که رهبر گستاخی به خرج داده و همان بازجویان را این بار بر دوستانتان مسلط کند.

این بار خود خامنه ای را هدف قرار دهید. بدون پرداختن به او، هر کوششی، آب در هاون کوبیدن است. نباید گذاشت پشت جنایتکاران پنهان شود و دست های خونین اش را پنهان کند. مگر چه جنایت و خیانتی بالاتر از آن‌چه که خامنه‌ای در حق مردم و دین‌‌شان کرده است و می‌کند، می‌توان انجام داد؟ اینان که هاله ی نور می‌بینند و چاه جکمران برپا می‌کنند و برای حفظ قدرت و رسیدن به مقاصدشان، به‌ کار گیری هر وسیله‌‌ای را مجاز می‌دانند و اعتقادات مردم را بازیچه‌ی امیال خود قرار داده‌اند، مشتی افراد متوهم و خطرناک‌اند و همان‌گونه که تا کنون نشان داده‌اند، می‌توانند به هر جنایتی که در تصور آدمی نگنجد، دست بزنند.

آقای کروبی هرکجا که به خاطر مصالح نظام سکوت و یا همراهی کردید، به خودتان هم ظلم کردید. از ابتدا معلوم بود که شما ذوب در ولایت خامنه ای نیستید وگرنه مورد بی مهری خامنه ای و دستگاه او قرار نمی گرفتید. در سال های گذشته نیز این موضوع مشخص بود. خودتان بهتر می دانید در دوران اصلاحات که اداره دو قوه از سه قوه نظام در دست شما و دوستانتان بود، در بسیاری جاها به خاطر مصالح نظام در مقابل خامنه ای و اقدامات جنایتکارانه اش سکوت کردید و اشتباه بزرگ شما هم همین بود.

قتل های زنجیره ای را بخاطر بیاورید. شما و خاتمی به خوبی می دانستید که خامنه ای و بیت رهبری در پشت جنایات انجام گرفته است. شما می دانستید به خاطر وجود خامنه ای و سیاهکاری او و دستگاه امنیتی که در بیت اش به راه انداخته، پرونده نمی تواند عادلانه مورد رسیدگی قرار گیرد. شما می دانستید که بازجویان در تلاش برای اثبات نظریه های جنایتکارانه خامنه ای در مورد دخالت اسرائیل در قتل های زنجیره ای، پرونده را از مسیر اصلی منحرف کردند. اما خاتمی که با موانع به خوبی آشنا بود به جای افشایشان، به خلاف به خامنه ای امتیاز می داد و مدعی بود که خامنه ای دستور رسیدگی داده است و ... شما و خاتمی می دانستید هرکدام از جنایتکاران که از وزارت اطلاعات بیرون می آمد در کنف حمایت رهبری به بیت منتقل می شد و دستگاه امنیتی آن جا را اداره می کرد.

چنانچه آن روز مسامحه نمی کردید و از در تعامل با خامنه ای در نمی آمدید و علنی در مقابل وی می ایستادید و موضوع را مثل امروز اجتماعی کرده و از سیاهکاری های بیت رهبری می گفتید، امروز خامنه ای تا این حد گستاخ نمی شد. متأسفانه پرده پوشی های امثال شما دست او را برای ادامه جنایات باز گذاشت. آن موقع شما و دوستانتان بیت رهبری و سپاه را مستثنی کردید. نتیجه اش این شد که بیت رهبری و سپاه پاسداران و بسیج دو دوره احمدی نژاد را بر گرده مردم سوار کردند و روزنامه هایتان را بستند و دوستانتان را به زندان انداختند و صدها نفر را به قتل رساندند و هزاران نفر را مجروح کردند.

ترور حجاریان را به خاطر بیاورید. همه شما خوب می دانستید که سپاه پاسداران و اتفاقا نهاد حفاظت از شخصیت ها درگیر ترور بوده است. اما بازهم به خاطر مصالح نظام، سپاه و جنایتکاران اداره کننده آن را مستثنی کردید. نتیجه اش این شد که حجاریان را به بند کشیدند و امروز با آن وضعیت اسفناک به دادگاه «عدل اسلامی» آوردند.

در برابر سیاهکاری خامنه ای و دستگاه قضایی منتسب به او و در اعتراض به عدم رسیدگی به جنایات انجام گرفته در کوی دانشگاه و 18 تیر اقدام عملی انجام ندادید. برای همین جنایات فوق در ابعاد وسیع تری به وقوع پیوست.

یادتان هست عماد الدین باقی در مقاله ای که نوشته بود از ربودن و سر به نیست کردن شش زندانی سابق هوادار مجاهدین در مشهد در دوران قتل های زنجیره ای یاد کرده بود. (1) در دادگاه به جای حمایت از عماد الدین باقی، فردی با نام رضایی به عنوان نماینده وزارت اطلاعات دولت محمد خاتمی حاضر شد و با پرونده سازی علیه عماد الدین باقی به دروغ مدعی شد که این افراد در عراق و نزد مجاهدین به سر می برند و در حال مبارزه با نظام اسلامی هستند و باقی با طرح ادعاهای واهی نظام را بدنام کرده است. متأسفانه مجاهدین نیز در آن موقع سکوت کردند روشنگری نکردند.

عماد الدین باقی که از نزدیک با حضرات آشناست ترجیح داد در مقابل این رذالت و پستی سکوت کند و دفاعی از خود نکند. صحت و سقم ادعایم را می توانید از آقای باقی سؤال کنید لابد ایشان به شما دروغ نمی گوید.

آقای کروبی ملاحظه می کنید جانیان که دستشان به خون آغشته است به سادگی نه تنها دروغ می گویند و از خود رفع اتهام می کنند بلکه دیگران را نیز به نشر اکاذیب متهم می کنند.

اگر امروز صاحب منصبان نظام و یاوه گویان و دهان دریده گانی مثل جنتی و طائب و احمد خاتمی و علی فضلی و جعفری و ... بعد از کشتار فجیع مردم مدعی می شوند که این مردم و «اغتشاشگران» بوده اند که نیروی مظلوم بسیجی را به قتل رسانده اند، و این مردم بوده اند که بسیجی های نازنین را مورد ضرب و جرح قرار داده اند به خاطر آن است که سابقا در موارد مشابه از سوی شما و دوستانتان نه تنها سکوت اختیار می شد بلکه همراهی هم می شد. نهالی که آن روز کاشته شد امروز با آبی که شما هم پای آن دادید تبدبل به درخت تناوری شده است.

هرکسی که یک روز در دستگاه اطلاعاتی کار کرده بود می دانست که از سال 68 به بعد و در دوران زعامت خامنه ای و بیت او سیاست رسمی وزارت اطلاعات حذف فیزیکی مخالفان و فعالان سیاسی بود. همه شما می دانستید که ادعای عماد الدین باقی دروغ نیست. چنانچه ادعاهای امروز شما دروغ نیست. همه شما می دانستید اگر عبدالله نوری در نشریه اش در مورد همین قتل های مشهد نوشت با علم و اشراف به موضوع این کار را کرد. اما به هنگام نیاز کسی از این افراد دفاع لازم را نکرد.

نتیجه این سکوت، جنایاتی است که امروز در زندان ها به وقوع پیوسته و دوستان شما در زمره قربانیان آن هستند. این احتمال می رود که شما نیز روزی به آن ها بپیوندید.

آقای کروبی فکرش را بکنید مادران و همسران و کودکانی هستند که سال هاست چشمشان به در دوخته شده که شاید فرزندی که سال هاست زیر خاک خفته به خانه باز آید. همسرشان با آن که می دانند عزیزشان را کشته اند اما جرأت نمی کنند ازدواج کنند.

دوستم عباس نوایی روشندل به همین بلیه دچار شد. ماه محرم نزدیک افطار برای خرید کله پاچه از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. جلادان با زبان روزه وی را بردند و سربه نیست کردند. حکم حذفش را یکی از همین آخودندهای وابسته به بیت رهبری صادر کرده بود.

دکترها قادر به جراحی چشم دختر کوچکش نبودند چرا که نیاز به اجازه پدر داشت. پدر را کشته بودند و حالا برای عمل چشم فرزند امضا و اجازه ی او را طلب می کردند.

آقای کروبی به بازجویی متهمان قتل های زنجیره ای رجوع کنید از عباد (علی ربیعی) مشاور اجتماعی آقای خاتمی که در جریان بازجویی ها بودند سوال کنید چند نفر از زندانیان سیاسی آزاد شده هوادار مجاهدین را در طرح «الغدیر» در قتلگاه نزدیک بهشت زهرا بدون آن که ارتباطی با مجاهدین داشته باشند ربوده و به دار آویختند. از ایشان بپرسید فکر می کنند چند تا از آن قتلگاه ها وجود داشت. باور کنید هنوز پدر و مادران کسانی که این گونه به قتل رسیدند چشم به راه فرزندانشان هستند. همسران و کودکانشان برای دیداری دوباره لحظه شماری می کنند. جانیان نکردند لااقل به آن ها بگویند که فرزندانشان به قتل رسیده اند تا خیال خانواده راحت شود. خانواده مختاری و پوینده و فروهر و شریف جزو خوشبخت ترین خانواده های قربانیان هستند چرا که از قتل و محل دفن عزیزانشان هم باخبرند.

پدر علی اصغر بیدی تا روز مرگش فکر می کرد فرزندش در خارج از کشور است و به خاطر مسائل امنیتی و ... با آن ها تماس نمی گیرد. بیچاره نمی دانست که پسرش زیر خروارها خاک در جای نامشخصی در تهران خفته است.

از این پدران و مادران کم نیستند، من چندتایی شان را از نزدیک می شناسم. تعدادی از دوستان نزدیک من ربوده شدند و به همین شیوه کشته شدند و دستگاه قضایی هیچ‌گاه مسئولیت قتل آن‌ها را نپذیرفت.

اگر آن روز شما و خاتمی و دیگر سران رژیم توافق نکرده بودید که فقط به 4 قتل پاییز 77 رسیدگی شود مطمئن باشید وضع به سیاهی امروز نبود. هرجا که در مقابل خامنه ای و دستگاه ظلم و جور او کوتاه بیایید خودتان ضرر می کنید. آقای کروبی به آن چه باور دارید اعتماد کنید و همواره تجربه‌هایتان را پیش روی داشته و اجازه ندهید از یک سوراخ چندبار گَزیده شوید.

آقای کروبی به قوه قضاییه ای که معاون اولش ابراهیم رئیسی داماد جنایتکار علم الهدا امام جمعه مشهد است دل مبندید. اگر قرار بود عدالتی صورت بگیرد کسی را که از مسئولان کشتار بیرحمانه تابستان 67 است بر مصدر کار قرار نمی دادند. می دانید قحطی نیرو نیست؛ این گزینشی آگاهانه است و سمت و سوی دستگاه را نشان می دهد.

محسنی اژه ای که در قتل های زنجیره ای دست داشته و حکم قتل صادر کرده دادستان کل کشور است. چه دادی را او قرار است بستاند؟ او که در جلسه حکومتی عیسی سحرخیز را گاز گرفته بود حالا در مقام دادستانی چگونه عمل خواهد کرد؟ معاون او سعید مرتضوی جنایتکار است. معاون قضایی دیوان عالی کشور جنایتکاری همچون حسینعلی نیری است که ریاست هیئت کشتار 67 را به عهده داشته است.

آقای کروبی به هر میزان که جنایات را افشا می کنید فضای تنفسی برای خودتان و مردم ایجاد می کنید. جنایتکاران به جای آن که فرصت بیابند جنایت جدید انجام دهند نیرویشان برای پوشاندن جنایات افشا شده صرف می شود. افشای جنایات دستشان را می بندد.

ایرج مصداقی ۸ شهریور 1388

Irajmesdaghi@yahoo.com

www.irajmesdaghi.com

پانویس:

1- این موضوع اولین بار در روزنامه «زن» متعلق به فائزه هاشمی رفسنجانی انتشار پیدا کرده بود. این روزنامه با منصوره غفوری همسر سید محمود میدانی و خانم غفوری مادر منصوره که هم دامادش سید محمودمیدانی و هم فرزندش امیر غفوری ربوده شده و از سرنوشت شان اطلاعی در دست نبود گفتگو کرده بود. روزنامه را شدیدا تحت فشار گذاشتند و بعد به بهانه درج خبری راجع به فرح پهلوی آن را تعطیل کردند. گناه اصلی را روزنامه زن در جای دیگری مرتکب شده بود. کما این که یکی از اتهامات اصلی نشریه ایران فردا و آبان که بسته شدند انتشار اخبار مربوط به این افراد بود