Tuesday, August 11, 2009

افشاگري شجاعانه و وحشتناك دكتر رويا طلوعي ـ تجاوز به من و ديگر زنان زندانی در زندان های سنندج ـ افتاب امد دليل افتاب



شورش نه حاصل تحريك خارجی بلكه حاصل اين فجايع است
طلوعی، از فعالان حقوق زنان و حقوق بشر كردستان، كه از ايران خارج شده بود، در امريكا اجازه اقامت يافت
ساندی ديلی تلگراف مصاحبه تازه ای را از او منتشر كرده كه تكميل كننده اولين مصاحبه وی، پس از خروج از ايران و رسيدن به كشور تركيه، با راديو فردا است. او يكبار ديگر در اين مصاحبه از عزم خود به دور جديد افشاگری و فعاليت برای دفاع از حقوق زنان كرد و حقوق بشر درايران و بويژه كردستان می گويد و از فجايعی كه در زندان بر زنان زندانی اعمال می شود. او بار ديگر اطلاعاتی را درباره بازجوی خود كه معاون دادستان سنندج است تكرار می كند و می گويد:
از من در زندان به زور اعتراف گرفتند. برای گرفتن اين اعتراف نه تنها مرا كتك زدند، بلكه به من تجاوز نيز كردند و سرانجام نيز تهديد كردند كه اگر به آنچه می گويند اعتراف نكنم دو فرزندم را در مقابل چشمانم آتش خواهند زد
تجاوز به زنان زندانی توسط ماموران امنيتی امری عادی است. آنها با اين روش از زنان زندانی اعتراف می گيرند
ساندی تلگراف می نويسد
«... وقتی طلوعی درباره تجربه خودش در زندان صحبت می كند، صدايش پائين می آيد، بغض راه گلويش را می بندد، دلش نمی خواهد پسر 6 ساله اش نيما، كه در رستوران هتل محل مصاحبه، با فاصله ای كم مشغول خوردن پيتزاست حرف های او را بشنود
می گويد: "چهار مرد و سه زن مسلح شبانه به خانه ام حمله كردند و من را با خودشان بردند. بچه هايم گريه می كردند. تمام شب بازجو های مختلف از من بازجويی كردند و بعد من را به زندان انفرادی انداختند. با يك پتو و يك ليوان كه برای ادرار هم بايد از آن استفاده می كردم. در يك سلول انفرادی. شش شب پياپی در زير زمين زندان بازجويی شدم. بازجو ها از من می خواستند كه اعتراف كنم در تظاهراتی كه برای "شوانه"، در سنندج بر پا شده بود نقش رهبری داشته ام. فهرستی را جلوی من گذاشته و می خواستند كه من آنها را بعنوان همكارانم تائيد كنم. من قبول نكردم. بعد از شش شب، روش بازجوئی كه گاه با سيلی همراه بود عوض شد.
من را با دو مرد در يك اتاق تاريك و كوچك تنها گذاشتند. يكی از آنها كه خودش را اميری معرفی كرد، معاون دادستان بود. مرد ديگر بسيار بد دهن بود و به سبك اوباش حرف می زد. آنها پشت سر هم به من سيلی زدند. آنها با من كاری را كردند كه هيچ زنی هرگز نبايد تجربه كند. اميری گفت كه تو را دار می زنم، اما قبل از آن، بلايی به سرت می آورم كه نتوانی، دهنت را اينجا باز كنی. آنها به من تجاوز كردند. حمله و تجاوز آنها باعث كبودی و خونريزی من شد. شب بعد به من تجاوز نكردند اما گفتند كه فرزندانت را می آوريم و در مقابل چشمانت آنها را آتش می زنيم
من، سرانجام در هم شكستم. گفتم امضا می كنم كه با با رسانه های بيگانه مصاحبه كرده ام و رهبری تظاهرات برعهده داشته ام، عليه رژيم توطئه كرده ام

چند شب پس از اين اعتراف، از زندان انفرادی به زندان عمومی زنان منتقل شدم. در اين بند زنانی را ديدم با پاهای زخمی و چركين بر اثر ضربات شلاق
پس از 66 روز زندان، با قرار وثيقه آزاد شدم. همراه با نيما از ايران گريخته و وارد تركيه شدم. دختر چهارده ساله ام شيما نيز بعدا به من پيوست. و اكنون به امريكا رسيده ام
( آنچه رويا طلوعی درباره تجاوز و علائم آن، مانند كبودی ران می گويد، كاملا شبيه گزارش پزشكی قانونی در پرونده زهرا كاظمی خبرنگار بين المللی مقيم كانادا ست كه در تهران و توسط قاضی مرتضی و معاون او "بخشی” بازجوئی شد!)
برگرفته از سایت پیک نت

---------

رویا طلوعی (زاده ۱۳۴۵[۱]) ، یک روزنامه نگار کرد ایرانی و یکی از مدافعان حقوق بشر و طرفدار حقوق زنان است. او در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا به سر می‌برد
طلوعی در سال ۱۹۶۶ در بانه استان کردستان در مرز غربی ایران زاده شد. او مدرک دبیرستان را در بانه دریافت کرد و مدرک پزشکی خود را در دانشگاه مشهد به پایان رساند
طلوعی سردبیر مجله راسان، یک ماهانه کردی درباره موضوعات زنان بود که در سنندج منتشر می‌شد و در سال ۲۰۰۵ به وسیله قوه قضائیه ایران تعطیل شد. او همچنین برپاکننده و پشتیبانی کننده انجمنی از زنان در کردستان و عضو انجمن جهانی قلم است
-------------
رویا طلوعی تهدید شد
خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان(HCMMK)
تهران: مسئولان امنیتی به خانم رویا طلوعی هشدار دادند در صورت ادامه فعالیتهای حقوق بشری و شرکت در برنامه های رادیویی و تلویزیونی، فیلم اعترافات وی و یا آنچه که فیلم مخفی ذکر شده، پخش خواهد شد
خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان:مسئولان دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی اخیرا ،همسر خانم رویا طلوعی فعال حقوق بشر را به وزارت اطلاعات احضار کرده و از وی خواسته اند بلافاصله پیام تهدید آمیز مسئولان امنیتی را به اطلاع رویا طلوعی برساند. در این پیام، مسئولان امنیتی به خانم رویا طلوعی هشدار داده اند، در صورتی که نامبرده دست از فعالیتهای حقوق بشری خود نکشد و کماکان در برنامه های رادیویی و تلویزیونی شرکت نماید، فیلم اعترافات وی و یا آنچه که فیلم مخفی ذکر شده در رسانه های عمومی پخش خواهد شد. مسئولان امنیتی اداره اطلاعات همچنین خاطر نشان ساخته اند از آدرس محل سکونت و کار خانم رویا طلوعی و دو فرزندش در خارج از کشور اطلاع دارند و تهدید کرده اند در صورت تداوم اینگونه فعالیتها، نامبرده در هیچ کجای جهان امنیت نخواهد داشت. یادآور میگردد: خانم رویا طلوعی در پی حوادت تابستان 1384 مناطق کردنشین، چند ماه را در بازداشت بسر برد. نامبرده پس از آزادی از زندان ناچار به ترک کشور گردید