Monday, August 24, 2009

فيلم : قبرهای بی‌نام قطعهٔ ۳۰۲ بهشت زهرا_2 فيلم



قبرهای بدون نام در قطعه‌ ۳۰۲ بهشت ندا تنها با شماره
رادیو آلمان: آیا در قطعه‌ی ۳۰۲ بهشت زهرا «خاوران» تازه‌ای بوجود آمده؟ در حالی که فرهاد تجری عضو کمیته‌ی ویژه‌ی مجلس برای بررسی وضعیت زندانیان، خبر هولناک خاکسپاری مخفیانه‌ی اجساد بی‌نام و نشان در بهشت زهرا را تکذیب کرد، پایگاه خبری نوروز، شماره‌‌های جواز دفن قربانیان گمنام را منتشر ساخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نوروز، فرهاد تجری، عضو اصولگرای کمیته‌ی پیگیری مجلس، خبر منتشر شده درباره‌ی دفن دسته‌جمعی کشته‌شدگان حوادث اخیر در بهشت زهرا را، تنها چند ساعت پس از انتشار آن و بدون هیچگونه تحقیق و بررسی تکذیب کرد.

نوروز در روزهای گذشته خبری را منتشر کرده بود مبنی بر این که در روزهای ۲۱ و ۲۴ تیرماه، پیکر ده‌ها تن بدون شناسایی و بدون درج مشخصات شخصی و صرفا با یک شماره‌ی جواز دفن، در قطعه‌ی ۳۰۲ بهشت‌ زهرا به خاک سپرده شده است. این خبر از سوی فرهاد تجری، یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس که ظاهرا خود مسئولیت پیگیری و تحقیق در این باره را دارد، بطور شتابزده تکذیب شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی نوروز در این باره نوشته، آقای تجری از آنجا که بر دفاع از حقوق مردم سوگند یاد کرده است، خوب بود قبل از تکذیب این خبر برای حمایت از مردمی که با رای آن‌ها به مجلس راه‌یافته، لااقل چند دقیقه‌ای وقت می‌گذاشت و تا بهشت زهرای تهران قدم رنجه می‌فرمود تا دریابد در قطعه‌ی ۳۰۲ قبور ده‌ها نفر از هموطنان بدون نام و صرفا بر اساس شماره‌ی جواز دفن به خاک سپرده شده‌اند.

نوروز ضمن درج تاریخ و شماره‌ی جوازهایی که برای دفن قربانیان صادر شده خاطر نشان ساخته که مردم تهران می‌توانند با حضور در بهشت‌زهرا ضمن مشاهده‌ی این قبور به مقام این شهدا ادای احترام کنند. این پایگاه اطلاع‌رسانی خبر داده که در روزهای آینده و در زمان مقتضی، تصاویر و فیلم‌های دریافتی در مورد این واقعه را منتشر می‌کند