Thursday, September 17, 2009

زندانی سالخورده بيمار را تا نیمه شب بازجويی می کنند

زندانی سالخورده بيمار را تا نیمه شب بازجويی می کنند

سایت روز: خانواده دکتر محمد ملکی که روز دوشنبه در زندان اوين با او ملاقات کرده اند از وضعيت بد جسمی وی خبر دادند و اعلام کردند "مسوليت هر گونه اتفاقی برای دکتر محمد ملکی با دولت جمهوری اسلامی و شخص ولی فقيه است

قدسی ميرمعز، همسر دکتر محمد ملکی در گفتگو با روز ، ضمن خبر دادن از وخامت وضع جسمی دکتر ملکی در زندان گفت: روز دوشنبه به همراه دکتر مولايی، وکيل دکتر ملکی با ايشان ملاقات کرديم و وقتی دکتر را آوردند متوجه شديم به شدت نحيف شده و قدرت ايستادن و راه رفتن ندارد. بازجوی او زير بغلش را گرفته بود که آقای مولايی نيز کمک کرد و ايشان را آوردند و نشست

همسر دکتر ملکی افزود: او ضعيف تر شده و دستانش به طور مداوم ميلرزيد و در مقابل بازجويش به ما گفت که از نوسان شديد قلب و افت فشار خون، سوزش ادرار و پادرد رنج ميبرد

به گفته خانم ميرمعز، همسرش همچنان در سلول انفرادی بند ۲۰۹ اوين نگهداری می شود و بازجوی دکتر ملکی گفته است که تا ساعت ۱۲ شب ، اين زندانی بيمار تحت بازجويی قرار می گيرد

خانم ملکی گفت: به بازجو گفتم که اين وضعيت دکتر خطرناک است و بايد جهت درمان در بيمارستان بستری شود اما بازجويش پاسخ داد که برای بستری شدن بايد دادستان يا قاضی دستور دهد

او با اشاره به بيماری پروستات دکتر ملکی گفت: روزی که آمدند و منزل را به هم ريختند دکتر را از بستر بيماری بلند کردند و در حاليکه دو نفرشان زير بغل او را گرفته بودند سوار ماشين کردند و بردند اما در روز ملاقات متوجه شدم که وضعيت جسمی دکتر رو به وخامت گذاشته و دست ها و پاهايش به طور مداوم می لرزد و توان اينکه خودش را سرپا نگهدارد ندارد

خانم ميرمعز افزود: با ديدن وضعيت وخيم دکتر به بازجويش به شدت اعتراض کردم و گفتم که شما دکتر را آورده ايد که بکشيد. گفتم امنيت ملی شما با اين پيرمرد ۷۶ ساله بيمار به خطر افتاده است؟ اين همه سپاه و ارتش و موشک و... داريد، اما يک پيرمرد ۷۶ ساله در بستر بيماری امنيت ملی شما را به خطر انداخته است که او را برده ايد بند ۲۰۹ و در سلول انفرادی نگه داشته ايد؟

به گفته خانم ميرمعز، دکتر ملکی به اتهامات اقدام عليه امنيت ملی و تحريک به شرکت در اغتشاشات که به او تفهيم شده اعتراض کرده و گفته است که من اصلا رای نداده ام و اين مدت هم بيمار و در رختخواب بودم.اين چه امنيت ملی است که من در رختخواب به خطر انداخته ام؟

همسر دکتر ملکی به نقل از همسرش همچنين گفت بازجويی های او تا ساعت ۱۲ شب طول می کشد و او بعد از بازجويی ها نمی تواند بخوابد

وی تاکيد کرد: دکتر ملکی در ملاقات مدام می گفت که به شدت درد دارد و از نوسان شديد قلب و افت فشار و سوزش ادرار رنج می برد و حالش خيلی بد است

خانم ميرمعز تصريح کرد: هر بلايی سر دکتر بيايد مسول مستقيم آن دولت و ولی فقيه و دادستان هستند و من اعلام خواهم کرد که اينها دکتر را کشتند

وی خبر از پی گيريهای وکلای همسرش و عدم حصول نتيجه هم داد و گفت: من به بازجو گفتم که دکتر هيچ چيز مخفی ندارد و بازجو گفت که بايد نامه های دکتر را بخوانيم، که دکتر سرش را توی دستانش گرفت و گفت يعنی نخوانده ايد؟ برويد بخوانيد بعد بازجويی کنيد. اين نامه ها در تمام سايت ها منتشر شده است و چيز مخفی ای نيست

همسر دکتر ملکی افزود: دکتر را بازداشت کرده اند و خود نيز نميدانند چه ميخواهند. روی دستشان مانده و اينگونه می خواهند خدمت کنند. واقعا برهوت انسانيت است. يک مو از سرش کم شود بايد به خدا و تمام جهانيان پاسخ دهند

وی همچنين به ۸۵ جلد کتابی که ماموران از منزل دکتر ملکی برده اند اشاره کرد و گفت: روی تمام اين کتاب ها مهر وزارت ارشاد بوده و بايد وزارت ارشاد را مواخذه کنند نه دکتر ملکی را