Thursday, November 26, 2009

نیویورک پست: لابی ایران توسط بنیاد علوی، بین دانشگاه های آمریکا جهت استخدام اساتید " ضد اسراییلی "، پول پخش می کرد

عصر ایران – روزنامه " نیویورک پست " چاپ آمریکا روز گذشته در گزارشی ادعا کرد که بنیاد " علوی " که اخیرا اموال این بنیاد در آمریکا به دلیل وابستگی ها و ارتباطات مالی با دولت ایران ، توقیف شده است ، صدها هزار دلار به دانشگاه های کلمبیا و راتجرز کمک مالی کرده است .

به گزارش عصر ایران ، در این گزارش به نقل از دادستان نیویورک ادعا شده است که بنیاد علوی چند ماه قبل از دعوت دانشگاه کلمبیا از محمود احمدی نژاد برای سخنرانی در این دانشگاه ، مبلغ 100 هزار دلار به این دانشگاه کمک مالی کرده است .

با این حال " دیوید استون " سخنگوی دانشگاه کلمبیا ضمن تایید دریافت کمک مالی از بنیاد علوی ، وجود هر گونه ارتباطی بین دریافت این مبلغ کمک مالی و دعوت از رییس جمهوری ایران برای حضور در این دانشگاه در سپتامبر 2007 را رد کرده است .

در گزارش نیویورک پست ادعا شده است که بنیاد علوی در طول 25 سال گذشته مجموعا بیش از 332 هزار دلار کمک مالی در اختیار دانشگاه کلمبیا در نیویورک قرار داده است .

در این گزارش اشاره شده که بنیاد علوی با این کمک های مالی سعی داشته است تا اساتید " ضد اسراییلی " دانشگاه کلمبیا را به استخدام خود در آورده و از آنها در جهت اهداف دولت ایران بهره برداری کند .

در گزارش نیویورک پست به نقل از "مایکل روبین " کارشناس امور ایران در در موسسه " آمریکن اینترپرایز" ( یکی از موسسات محافظه کار ) درباره پرداخت پول به برخی اساتید دانشگاه کلمبیا و راتجرز از سوی بنیاد علوی آمده است: با این کار می خواستند تا سیاست های دولت ایران از سوی برخی آکادمیسین ها تطهیر و توجیه شود و برخی اساتید خود را به پول می فروخته اند ".

اما در مقابل این دیدگاه " هوشنگ امیر احمدی " استاد دانشگاه راتجرز( که در محافل تندروی ایران از او به عنوان دلال رابطه با آمریکا نام برده می شود ) در این گزارش به روزنامه نیویورک پست می گوید : " کمک های بنیاد علوی به هیچ وجه به طور مستقیم به اساتید پرداخت نشده بلکه در اختیار دانشگاه قرار می گرفته است".

" آدام کافمن " مسئول تیم تحقیق پرونده بنیاد علوی در دادستانی منهتن نیویورک در این باره به نیویورک پست می گوید : " ما شواهدی قوی داریم که تمام فعالیت های بنیاد علوی از سوی حکومت ایران کنترل می شده است ".


بنیاد علوی دارای بیش از 650 میلیون دلار دارایی در آمریکا است که اخیرا اموال این بنیاد به دلیل آنچه که دادستانی آمریکا " ارتباط مالی با دولت ایران " خوانده است ، توقیف شده است .

بنیاد علوی دارای یک برج 36 طبقه در نیویورک و 4 مسجد و مراکز اسلامی مختلفی در سراسر آمریکا و نیز حساب های بانکی متعددی در آمریکا است . آمریکا مدعی است این بنیاد در اصل نقش لابی دولت ایران را در آمریکا بازی می کرده است