Saturday, October 18, 2008

ضرب‌وشتم دانشجوي دختر در رودهن


صبح روز پنج‌شنبه عابران كوچه دانشگاه رودهن شاهد درگيري مأموران انتظامات و يك دختر دانشجو بودند.به نوشته «كارگزاران»، اين اتفاق ساعت 11:45 هنگامي رخ داد كه يكي از كارمندان زن دانشگاه رودهن از يكي از دختران دانشگاه درخواست كرد تا كيفش را مورد بازرسي قرار بدهد، دختر دانشجو علت درخواست (جست‌وجوي بدني) را جويا مي‌شود اما كارمند زن ـ كه گويا از مأموران انتظامات دانشگاه هم نبوده است ـ با لحن بدي از ارايه توضيح خودداري مي‌كند.

دختر دانشجو نسبت به اين رفتار و اين‌كه چرا كسي كه از ماموران حراست نيست، بدون ارائه دليل قصد بازرسي بدني از وي را دارد، اعتراض مي‌كند. در نهايت دانشجوي دختر از دانشگاه خارج مي‌شود، اما كارمند دانشگاه او را رها نمي‌كند و همچنان ـ در حالي كه دختر دانشجو از محيط دانشگاه خارج شده بود‌- او را تعقيب مي‌كند. دختر دانشجو كه متوجه تعقيب زن مي‌شود وحشت‌زده شده و پا به فرار مي‌گذارد، اما زن خود را به دختر دانشجو مي‌رساند و با ضرب و شتم وي قصد بازگرداندن او را به دانشگاه داشت كه موفق نشد. پس از كارمند زن دانشگاه، چندنفر از «ماموران مرد انتظامات» اين دانشگاه نيز خود را به دختر دانشجو مي‌رسانند و ضمن توهين و ضرب شتم وي و همراه با تماس‌هاي فيزيكي مكرر با دختر دانشجو او را به داخل اتاقك انتظامات دانشگاه مي‌كشانند و حدود يك‌ربع ساعت او را مورد سوال قرار دادند. در تمام اين مدت دانشجويان رودهن و عابران شاهد اين برخورد بودند و برخي از عابران، همينطور دانشجويان با دوربين موبايل از اين حادثه فيلمبرداري كردند.
خبرنگار روزنامه كارگزاران كه در محل حادثه حضور داشت، نسبت به ماجرا كنجكاو شده و علت اين برخورد را از دانشجويان حاضر در محل سوال كرد و در پاسخ دانشجويان ادعا كردند كه اين اولين‌بار نيست كه چنين برخوردهايي با دانشجويان اين واحد دانشگاه آزاد اتفاق مي‌افتد. آنها همچنين از نظارت ماموران مرد بر نوع پوشش دانشجويان دختر نيز خبر مي‌دهند.به همين دليل علت چنين رفتاري را از دكتر حيدري رئيس دانشگاه جويا مي‌شويم، وي ضمن ابراز تاسف از چنين برخوردي، حاضر به ارائه توضيح كامل در اين زمينه نمي‌شود و ارائه توضيحات را به مسوول حراست دانشگاه محول مي‌كند. اما در كمال تعجب وي نيز خود را در اين زمينه پاسخگو نمي‌داند و از انجام مصاحبه و ارائه توضيح امتناع مي‌كند.در گفت‌وگوهايي كه خبرنگار ما با دانشجويان اين دانشگاه انجام داد، مشخص شد كه دانشجويان اين دانشگاه به دليل فقدان تشكل‌هاي صنفي دانشجويي منسجم، اصولا در برابر برخوردهاي ماموران انتظامات و حراست دانشگاه بسيار آسيب‌پذير شده‌اند و به دليل عدم ارتباط رسانه‌هاي جمعي با اين دانشگاه، بر بسياري از برخورد‌هاي اينچنيني سرپوش گذاشته مي‌شود و اين امر موجب عدم ‌پاسخگويي ماموران انتظامات در قبال دانشجويان شده است.