Sunday, January 10, 2010

بیش از20 دیپلمات جمهوری اسلامی پس از انتخابات پناهنده شده‌اند


بیش از20 دیپلمات جمهوری اسلامی پس از انتخابات پناهنده شده‌اند
بیش از20 دیپلمات ایرانی، پس از انتخابات و سرکوب گسترده معترضان در ایران، خدمت به جمهوری اسلامی را ترک و به کشورهای محل کار خود پناهنده شده‌اند.

خبرگزاری هرانا: علی اکبر اميدمهر، ديپلمات سابق جمهوری اسلامی که به عنوان سفير در کشورهای هند، پاکستان و افغانستان خدمت کرده است، اعلام کرد که علاوه بر ديپلمات جمهوری اسلامی در نروژ، عده زياد ديگری از ديپلماتهای ايرانی در کشورهای مختلف نيز طی چند ماه گذشته خدمت به جمهوری اسلامی را ترک و به کشورهای محل کار خود پناهنده گرديده‌اند.

به گفته دکتر اميدمهر که شب گذشته با صدای امريکا مصاحبه‌ می‌کرد، طی تنها دو هفته گذشته پنج نفر از ديپلماتهای جمهوری اسلامی از کشورهای محل اقامت خود تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

اين پنج نفر علاوه بر محمد رضا حيدری، کنسول ايران در نروژ، که پناهندگی وی از طريق مطبوعات نيز اعلام گرديده است، شامل دو ديپلمات ايرانی در آلمان، يک ديپلمات در فرانسه و يک ديپلمات در انگلستان ميباشد که به همراه خانواده‌های خود تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

اميدمهر توضيح‌ ميدهد که دليل اينکه پناهندگی اين افراد هنوز در مطبوعات منعکس نگرديده است اين است که در کشورهای اروپائی مثل آلمان و غيره از لحاظ قانونی دولت مجاز به اعلام عمومی اطلاعات مربوط به پناهندگی افراد، از قبيل نام و مليت آنان نميباشد، و اين حق برای خود پناهنده‌ها محفوظ است.

وی اضافه ميکند که ديپلماتهای فوق به دليل آنکه هنوز در پی تدارک و تثبيت امنيت خود و خانواده خود ميباشند از اعلام اخبار مربوط به پناهندگی خود خود داری کرده‌اند.

اميدمهر همچنين اضافه ميکند که در طی ماههائی که از آغاز جنبش سبز آزادی طلبی مردم مي‎گذرد کلا بيست و هفت نفر از ديپلماتهای جمهوری اسلامی خدمت را ترک و به کشورهای غربی پناهنده شده‌اند