Wednesday, January 20, 2010

موج دستگیری مسیحیان به شیراز رسید

موج دستگیری مسیحیان به شیراز رسید
بهروز خانجانی ، متیاس حق نژاد ، پرویز خلج ، ایمان فرزاد ، پطرس فروتن و مهیار 6 تن از مسیحیان در شیراز بازداشت شدند.

خبرگزاری هرانا - حقوق اقلیت های مذهبی: در تدوام موج جدید بازداشت نوکیشان مسیحی دست کم 6 تن از مسیجیان فرسی زبان در شیراز بازداشت شدند.

به گزارش كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ، روز جمعه ۱۸ دی ماه ( ۸ ژانویه ۲۰۱۰) ماموران اطلاعات فارس به خانه ای در شیراز هجوم بردند و تعدادی افراد را كه گفته میشد مسیحی هستند بازداشت نمودند .

به نظر میرسد آنها پس از دستگیری به بازداشتگاههای اداره اطلاعات فارس در شیراز منتقل شده باشند .

به گفته منابع مطلع ، در بازجوئی از این افراد ، آنها از شخصی به نام "بهروز خانجانی" ساكن تهران و ۵ نفر دیگر نام برده اند كه گویا نقش هدایت و تعلیم آنها را به عهده داشته اند . ماموران اطلاعات شیراز طی تماس تلفنی از این اشخاص میخواهند كه جهت پاره ای توضیحات خود را به اداره اطلاعات شیراز معرفی نمایند .

به گزارش این كمیته ، در روز دوشنبه ۲۱ دی ماه سالجاری (۱۱ ژانویه ۲۰۱۰) این افراد به اسامی "بهروز خانجانی ، متیاس حق نژاد ، پرویز خلج ، ایمان فرزاد ، پطرس فروتن و مهیار" چون فكر میكردند با معرفی خود میتوانند باعث آزاد شدن سریع بازداشت شدگان شیرازی روز جمعه بشوند خود را به اداره اطلاعات شیراز معرفی كردند . اما از آن زمان تا كنون اطلاعی از هیچكدام آنها در دست نیست و به نظر میرسد همگی باز داشت و در مكان نامعلومی بسر می برند. ضمن اینكه تا ساعت درج این خبر بازداشتیهای روز جمعه نیز هنوز آزاد نشده اند .

منابع خبری گزارش داده اند كه ۲ تن دیگر از مرتبطین با این جمع نیز قبلا در شهرستان رشت و یكنفر در شیراز تحت بازداشت بوده اند . به این ترتیب در حال حاضر مجموعا ۹ نفر از آنان در شیراز و رشت زندانی هستند .

از تعداد بازداشت شده های روز جمعه شیراز ، هویت و اسامی و ارتباطات آنها هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست چون مطابق معمول ماموران امنیتی به خانواده های آنها هشدار میدهند كه از انتشار خبر در این خصوص خودداری نمایند تا به دردسر بیشتری نیفتند ، هنوز مشخص نیست چه جرمی به آنها نسبت داده اند و به نظر میرسد روال بازداشت آنها با جریان بازداشتهای دیگر از این گونه كه اخیرا بیشتر از گذشته هم شده است تا حدودی فرق دارد.

منبع خبر : خبرگزاری هرانا