Sunday, January 10, 2010

حذف کلیه ی اسکناس ها از سیستم پولی کشور و جایگزینی آن با سکه


حذف کلیه ی اسکناس ها از سیستم پولی کشور و جایگزینی آن با سکه

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس اعلام کردند که به زودی کلیه ی اسکناس ها از سیستم پولی کشور حذف و به جای آن ها از سکه استفاده خواهد شد.

احمدی نژاد در پاسخ به علت این تصمیم گفت: یکی از آرزوهای امام راحل این بود که اسلام ناب محمدی تمام و کمال در کشورمان جاری شود. حتما خودتان می دانید که در صدر اسلام خبری از اسکناس نبود و تمامی مبادلات با سکه انجام میشد. استفاده از اسکناس را غربی ها ابداع کردند و ریشه ی اسلامی ندارد. بدون شک نیمی از مشکلات اقتصادی امروز کشور ما ناشی از استفاده از اسکناس است. شما ببیند در صدر اسلام که از سکه استفاده میشد چیزی به نام تورم وجود نداشت. ما نشستیم و هزاران ساعت کار کارشناسی کردیم و متوجه شدیم که استفاده از سکه به جای اسکناس باعث کاهش حداقل 30 درصد از تورم فعلی خواهد شد.

احمدی نژاد در مورد مبالغ اسمی سکه ها گفت: ما چیز جدیدی اضافه نخواهیم کرد فقط جای اسکناس ها رو با سکه ها عوض می کنیم یعنی به عنوان مثال به جای اسکناس پنج هزار تومانی، سکه پنج هزار تومانی ضرب خواهیم کرد و انشاء الله پس از اتمام این کار قصد داریم چک پول های سکه ای را نیز وارد بازار کنیم
طنز سیاسی و طنز اجتماعی
http://gameron.wordpress.com/