Wednesday, January 20, 2010

ترور دادستان خوی / پژاک مسولیتی را به عهده نگرفته است

پژاک مسولیتی را به عهده نگرفته است
عبدالرحمان حاجی احمدی، رهبر حزب آزاد کردستان (پژاک)در ارتباط با این ترور، ضمن اعلام بی خبری ازعوامل انجام دهنده آن، به روز می گوید: "بنده هیچ اطلاعی در رابطه با عوامل دخیل در انجام این ترور ندارم".

خبرگزاری هرانا : انتساب ترور دادستان شهرستان خوی به حزب حیات آزاد کردستان(پژاک) در حالی منتشر شده که این گروه سیاسی تا این لحظه در هیچ یک از رسانه های رسمی ونیمه رسمی خود مسئولیت انجام این ترور را به عهده نگرفته است. رهبر پژاک هم در تماسی تلفنی با "روز آنلاین" از هویت عاملین این ترور، اظهار بی اطلاعی کرد.

قوت گرفتن انتساب این ترور به حزب حیات آزاد کردستان تا آنجا پیش رفت که تلویزیون بی بی سی فارسی شامگاه شب گذشته اعلام کرد این حزب طی اطلاعیه ای به طور رسمی مسولیت ترور حاجی قلی زاده را بعهده گرفته است.انتشار این خبر پس از آن بود که سایت خبری "روژهه لات" نزدیک به حزب حیات آزاد کردستان(پژاک) با انتشار خبری ترور آقای حاجی‌قلیزاده از سوی افرادی ناشناس راتائید کرده بود.در بخشی از این خبر که با عنوان "انتقام یکی از قاتلان فصیح یاسمنی" منتشر شد، آمده بود: "بنا به گزارشهایی که از شهرستان خوی به دستمان رسیده است ولی حاجی قلیزاده فرمانده سپاه عاشورا و یکی از عاملان قتل فصیح یاسمنی به سزای جنایتهایش رسید".

اما این رسانه نزدیک به پژاک، مطلبی در مورد ترور دادستان خوی توسط پژاک ننوشته و تنها با اشاره به به سوابق قضایی وی اعلام کرده بود که "قلی زاده توسط افراد ناشناس ترور شده است".

ولی حاجی قلیزاده، دادستان شهرستان خوی شامگاه دوشنبه در مقابل در منزل خود به ضرب گلوله توسط فرد یا افرادی ناشناس کشته شد.ترور دادستان خوی، سومین حادثه تروریستی روزهای گذشته پس از ترور دکتر علی‌محمدی استاد دانشگاه تهران و بمب‌گذاری در شهر مشهد بوده‌است.