Sunday, January 10, 2010

فيلم به دام افتادن يك شهروند ايراني به اتهام قاچاق سلاح براي ايران توسط سيا پخش گرديد

العربيه : سازمان اطلاعات مركزي آمريكا ( سيا ) فيلمي را پخش كرده است كه در آن چگونگي به دام افتادن اميرحسين اردبيلي كه به اتهام قاچاق قطعات سلاح براي ايران بازداشت شده ، نشان داده مي شود.

به گزارش روزنامه اسرائيلي جروزالم پست كه امروزچهارشنبه 6 – 1 – 2010 منتشرشد در اين فيلم مردي ديده مي شود كه در تفليس پايتخت گرجستان سرگرم يك معامله تسليحاتي مخفي است و ظاهرا به دنبال قطعاتي براي سلاح و ديگر سامانه هاي نظامي مورد استفاده در ايران است.

آقاي اردبيلي كه در سال 2007 در تفليس بازداشت شده بود و به آمريكا تحويل شد سال گذشته به اتهام نقض قوانين صادراتي آمريكا، پول شويي و قاچاق تسليحات براي دولت ايران به پنج سال زندان محكوم شد.

بر اساس اين گزارش " مرداني كه در پوشش دلال با مرد ايراني گفتگو مي كردند در حقيقت ماموران آمريكا بودند."

در اين فيلم اميرحسين اردبيلي در اتاق هتل در كنار دو مرد ديگر ديده مي شود كه به آنها مي گويد . هزارقطعه از اين نوع مي خواهد ، آنها ( ايراني ها ) سرگرم ساخت يك رادار مخصوص هستند."

در اين فيلم اردبيلي در پاسخ به اين سوال ماموران آمريكايي كه گفتند مصرف كننده آن كيست ؟ گفته است قصد دارد آن را براي ايران تهيه كند و تاكيد كرد ايران به سامانه هاي الكترونيك هواپيمايي براي ناوگان قديمي جت هاي اف 4 خود و هواپيماهاي باربري سي 130 هركولس خود نيازدارد."

اردبيلي گفته بود " اگر آمريكا وارد جنگ شود ما بايد دفاع كنيم.. وي تاكيد مي كند كه كه ظرف دو هفته مي تواند پول اين معامله را تهيه كند."

مقامات تهران اتهامات مطرح شده عليه آقاي اردبيلي را رد مي كنند و آمريكا را به ربودن چندتن از شهروندان خود از جمله شهرام اميري وعليرضا عسكري متهم مي كنند