Wednesday, January 6, 2010

رییس صدای آمریکا: ایران سعی دارد مردم خود را مرعوب کند

رییس صدای آمریکا می گوید دولت ایران امیدوار است شهروندان خود را با ممنو ع ساختن تماس با حدود ۶۰ سازمان خارجی مانند صدای آمریکا و بی بی سی مرعوب کند.

دنفورت آستین روز سه شنبه در مصاحبه ای با شبکه خبری فارسی صدای آمریکا – پی ان ان – گفت او امیدوار است ایرانیانی که حق آزادی بیان را باور دارند به ارتباط با صدای آمریکا ادامه دهند، تا دیگر ایرانیان و مردم سراسر جهان آنچه را او «چرخش سرکوبگرانه حوادث» در ایران نامید بتوانند ببینند.

آقای آستین می گوید شرم آور است که مقامات ایران از تفکر و کلمات مردم خود می ترسند.

پیشتر، یک خبرگزاری نیمه رسمی ایران گفت دولت شهر وندان را از تماس با ۶۰ سازمان، از جمله صدای آمریکا ممنوع ساخته است.

پرس تی وی به نقل از معاونت امور خارجی وزارت اطلاعات و امنیت می گوید این سازمان ها در تحریک خشونت های پس از آن نقش داشته اند.

موقوفه ملی برای دمکراسی در آمریکا، و موسسه جامعه باز، بنیادی که جرج سوروس میلیادر و بشردوست آمریکایی آن را اداره می کند، از جمله دیگر گروه های ممنوعه هستند.

روز دوشنبه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، گفت ایران در رفتار خود با فعالان مخالف، «علائم فزاینده ای از سرکوب بی رحمانه» نشان می دهد.

در تهران، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز سه شنبه اظهارات کلینتوان را رد کرد و گفت برخی از کشورهای غربی کسانی را که «نماینده مردم ایران نیستند» دنبال می کنند.

در خبری دیگر، وب سایت های مخالفان خبر می دهند که یک روزنامه نگار برجسته منتقد احمدی نژاد به بیش از ۷ سال زندان و ۳۴ ضربه شلاق محکوم شده است.



http://www1.voanews.com/persian/news/iran/iran-voa-2010-01-05-80711587.html