Saturday, August 22, 2009

گفت وگوی تایمز لندن با یکی از قربانیان تجاوز در بازداشت گاه های ایران _زندانيان نوجوان را مجبور به عمل جنسی با يکديگر

در حالی که مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی، در هفته های اخیر به دلیل افشای تجاوز به بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات مورد انتقاد شدید اصولگرایان قرار گرفته است، روزنامه تایمز با یکی از قربانیان تجاوز دربازداشتگاه های ایران گفت وگو کرده است.

این روزنامه در مهمترین مطلب روز شنبه خود، با عنوان «پسری ایرانی که رو در روی تندرو ها ایستاد از تجاوز در زندان می گوید» اظهارات نوجوانی را منتشر کرده که رضا نام دارد، او پانزده ساله و ساکن یکی از شهرهای بزرگ ایران است که در جریان ناآرامی های پس از انتخابات دستگیر شد و به نوشته این روزنامه بارها در زندان مورد تجاوز قرار گرفت.

در اين گزارش گفته شده رضا در مرکز ايران، در يک خانه امن پناه گرفته است اما به تائيد پزشک معالج، قصد خودکشی دارد. وی به همراه عده ای نوجوان هم سن و سال خود که حتی هنوز به سن رای دادن هم نرسيده اند در تجمعی دستگير شده و در زندان بارها مورد تجاوز وحشيانه و تحقير جنسی قرار گرفته اند.

تايمز، تحقيرهای جنسی عليه اين زندانيان را معادل و يا بدتر از آنچه می داند که جمهوری اسلامی ايران، ايالات متحده را برای ارتکاب آن در زندان ابوغريب ملامت کرده است. اين نوجوان که نام وی، محل اقامت و نام پزشک معالج وی نزد تايمز محفوظ است می گويد در روز اول در بازداشتگاهی نامعلوم ،متعلق به سپاه يا بسيج، سه نفر لباس شخصی به وی حمله کرده و يکی او را به زور نگه داشته، يکی رويش نشسته و ديگری روی وی ادرار کرده و سپس به طرز وحشيانه ای به وی تجاوز کرده اند. وی در طول مدت زندان، که حدود ۲۰ روز بوده، بارها مورد تجاوز قرار گرفته است.

او شاهد تجاوز به چندين نفر ديگر نيز بوده و به شهادت پزشک معالج و تائيد نماينده عفو بين الملل در ايران، ادعاهای رضا مبنی بر تجاوز، جراحات جسمی، آسيب های روحی و تحقيرهای جنسی با واقعيات منطبق است. به نوشته تایمز، رضا شاهد زنده‌ مهدی کروبی، افشاگر تجاوز به زندانيان دربند است. تجاوز کنندگان به رضا مرتب گفته اند اين کارها را در راه خدا انجام می دهيم و سزای معترضين به نظام اسلامی همين است. گويا صورت وی را در مدفوع فرو کرده اند و در اعتراض به تجاوز، بازجوی وی بار دیگر به او تجاوز کرده است.

رضا می گويد بازجوها، زندانيان نوجوان را مجبور به «عمل جنسی با يکديگر» کرده و گفته اند با اين اقدام «پاک می شويد». در نهايت رضا با وثيقه ای در حدود ۷۰ ميليون تومان در دادگاه انقلاب و با سپردن تعهد مبنی بر عدم افشاگری در مورد آزار و اذیت های جنسی آزاد شده است

http://www.voanews.com/persian/2009-08-22-voa8.cfm