Saturday, October 10, 2009

فرخ نگهدار پاسدار و نگهدار منافع رژیم در خارج از کشور

سخنی با هواداران اکثریت و اتحاد جمهوریخواهان

[ ایرج مصداقی]

دوستان و رفقایی که هنوز شرافتتان را تمام و کمال به تاراج نبرده‌اند. ۳۰ سال پیش فرخ نگهدار و باند همراهش، شما را به راهی کشاندند که هنوز شرمندگی آن را با خود دارید. آن‌‌ها بزرگترین و پرافتخار ترین سازمان سیاسی چپ خاورمیانه را نابود نکردند که ای‌کاش چنین می‌کردند بلکه به خدمت یکی از سیاهترین رژیم‌های تاریخ‌ معاصر درآوردند. سازمانی را که باعث سربلندی چپ ایران بود تبدیل کردند به عصای دست یکی از بیرحم‌ترین وبی‌آبرو ترین رژیم‌های تاریخ معاصر.

یادتان هست شما را به بلندگوهای رژیم در داخل و خارج از کشور تبدیل کردند؟ لااقل بخشی از شما را به مزدوران بی‌جیره مواجب رژیم تبدیل کردند.

یادتان هست با چه توجیهاتی قتل‌عام‌های گسترده را تأیید می‌‌کردند و از شما می‌خواستند با شنیدن اخبار آن احساساتی نشوید و از رژیم و جنایتکاران نرنجید؟

یادتان هست چگونه مهر تأیید بر اعترافات تلویزیونی زده و آن را نشانه‌ای از حقانیت رژیم و نادرستی مواضع نیروهای سیاسی و عدم مشروعیت‌‌ آن‌ها قلمداد می‌کردند؟‌

یادتان هست هنگام دستگیری و یا جان دادن رهبران گروه‌های سیاسی چگونه جشن شادی و پیروزی می‌گرفتند؟‌

یادتان هست اعدام شریف‌ترین فرزندان میهن را تحت عنوان وابستگان به امپریالیسم به خمینی تبریک می‌گفتند؟

یادتان هست چگونه با افتخار از کشته و زخمی شدن شما در نبرد با نیروهای انقلابی خبر می‌دادند؟ یادتان هست...

آن روزها، خوب یا بد گذشت. قصدم از یادآوری آن نیشتر زدن بر این عفونت نبود؛ خواستم با یادآوری آن‌چه که گذشت بگویم این بار با حربه‌ای جدید رذالت پیشگانی چون فرخ نگهدار قصد دارند تتمه آبرویتان را به باد دهند.

به یادداشت‌های زیر که به دست من نیز رسیده است توجه کنید.

مزدک لیماکشی یکی از همراهان شما به اتحاد جمهوری‌خواهان اطلاع داده است که در تظاهرات‌هایشان در استکهلم «پرچم سه رنگ ایران که در وسط آن ایران نوشته شده» آورده‌اند. او گفته است که این کار اثر خوبی داشته و تلویحاً خواستار آن شده که این حرکت در جاهای دیگر هم ادامه پیدا کند.

فرخ نگهدار به عنوان پاسدار و نگهدار منافع رژیم در خارج از کشور، بلافاصله دست به کار شده و در پاسخ به ابتکار مزدک لیماکشی و دوستانش نوشته است:

«این کار اشتباه است. چون نوعی انکار [است]. پرچم کشور است. باید یا پرچم اصلاً‌ نباشد و یا پرچم رسمی ایران باشد.»

فرخ نگهدار خواهان آن است که شما با پرچمی که آرم جمهوری اسلامی بر وسطش نقش بسته در تظاهرات‌ها شرکت کنید. جز مزدوران رژیم و افراد وابسته به سفارت کسی تا کنون چنین کاری نکرده است. او قصد دارد تظاهرات‌های خارج از کشور را نیز به ننگ پرچم رژیم آلوده کند.

او این بار با توجیه «پرچم رسمی ایران» به میدان ‌آمده است. چنانچه قبلاً با توجیه دفاع از «انقلاب» و «خط ضد امپریالیستی امام خمینی» ننگ را بر شما تحمیل کرد.

اگر به او میدان دهید او سنگسار و شکنجه و شلاق و قطع عضو و تبعیض و نابرابری جنسی و مذهبی و وقومی ... را هم تحت عنوان «قوانین رسمی کشور» به خورد شما خواهد داد. به این همه ننگ تن ندهید.

در طول سالیان گذشته خدمات زیادی را به رژیم جمهوری اسلامی ارائه کردید. لااقل به این ننگ آن‌هم در خارج از کشور تن ندهید. اجازه ندهید این بار شما را به لجن‌زار دیگری رهنمون کنند.

اگر موضوع در حد خدمات گذشته‌ی فرخ‌نگهدار به رژیم بود نیازی نمی‌دیدم که وقتم را هدر دهم و این عنصر فرومایه را افشا کنم.

چنانچه وقتی در میزگرد بی‌ بی سی همراه با احمد سلامتیان (یکی از میهمانان ویژه برنامه‌های سفارت رژیم در پاریس و یار غار خرازی) و صادق صبا شرکت کرده و مچ بند سبز به دست بسته بود و جملات خمینی را تکرار می‌کرد، چنین نکردم. آن موقع هم می‌دانستم که مچ بند سبز او ماهیتاً متفاوت از موج سبزی است که در ایران به راه افتاده است.

حتی در مورد تلاش و بحث‌های طولانی‌‌اش با محسن مخلمباف که به منظور پایین کشیدن سطح مطالبات مخملباف و نزدیک تر کردن مواضع او به موسوی صورت می‌گرفت چیزی ننوشتم، چرا که از نگهدار با آن سوابق ننگین غیر از این انتظاری نمی‌رود. این بار قضیه فرق می‌کرد. می‌خواهد پای شما را هم به میان بکشد. هرچند می‌دانم خیلی از شما ها سابقه‌ی چندان روشنی ندارید. اما من هیچ‌‌گاه همه را به یک چوب نرانده‌ام. فکر می‌کنم هنوز هم در میان شما می‌توان عناصر صادقی را یافت.

ذکر این نکته ضروری است اگر موضوعی که روی آن دست گذاشته‌ام تنها به پیشنهاد مزدک لیماکشی ختم می شد من به خودم اجازه نمی‌دادم تا این پیشنهاد درون گروهی را که به دستم رسیده، علنی کنم.

اما از آن‌جایی که عنصر خود فروخته‌ای چون فرخ‌ نگهدار که همچنان معرکه‌گردان جریان اکثریت و اتحاد جمهوریخواهان است این پیشنهاد خطرناک را به نیابت از رژیم مطرح کرده، لازم دیدم این مکاتبات درون گروهی را علنی کنم. چرا که قبل از هرچیز من متعهد به مبارزه مردم ایران علیه رژیم هستم.

در پانویس متن نامه‌های رد و بدل شده بین مزدک لیماکشی و فرخ نگهدار را ملاحظه می‌کنید.

ایرج مصداقی، ۱۹ تیر ۱۳۸۸

Irajmesdaghi@yahoo.com

www.irajmesdaghi.com

پانویس:

پیشنهاد مزدک لیماکشی

From: Mazdak Limakeshi


Date: Thu, 9 Jul 2009 23:34:15 +0000 (GMT)


To: jomhoorikhah2003@yahoogroups.de


Subject: [jomhoorikhah2003]
پرچم ايران


يک پيشنهاد

دوستان عزيز سلطنت طلب ها به تعدادشان در هر تظاهراتی پرچم به همراه می آورند

و دوستان ما در شهر استکهلم برای خنثی کردن اين کارشان پرچم سه رنگ ايران که در وسط آن ايران نوشته شده به تعدادی درست کرده اند

که اثر خوبی داشته است و مردم ناچار نيستند که با آن ها در گير بحث شوند

مزدک ليماکشی

پاسخ فرخ نگهدار به پیشنهاد مزدک لیماکشی

To: jomhoorikhah2003@yahoogroups.de


From: farrokh1946@gmail.com


Date: Thu, 9 Jul 2009 23:58:04 +0000


Subject: Re: [jomhoorikhah2003]
پرچم ايران


In kar eshtebah ast.
Chon noii enkar. Parcham keshvar ast. Bayad ya parcham aslan nabashad vaya parcham rasmi Iran bashad.


Farrokh