Sunday, October 4, 2009

عدم معالجه یکی از زنان زندانی سیاسی

عدم معالجه یکی از زنان زندانی سیاسی

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

عدم معالجه یکی از زنان زندانی سیاسی ، باعث از دست دادن بینائی یکی از چشمانش شد
بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین، زندانی سیاسی کبری بنازاده امیر خیزی از هفتۀ گذشته از زندان اوین به زندان مخوف گوهردشت کرج تبعید گردید.
زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی هفتۀ گذشته بصورت ناگهانی از بند زنان زندان اوین به زندان مخوف گوهردشت کرج منتقل گردید.این زندان دارای شرایط غیر انسانی است و زندانیان در شریط طاقت فرسایی بسر می برند.
خانم بنازاده امیر خیزی از ناراحتی حاد چشم رنج می برد و بنابه گفتۀ خانواده اش در اثر عدم رسیدگی پزشکی بینائی یکی از چشمانش را از دست داده است و چشم دیگر وی در صورت عدم معالجه سریع آن در خطر جدی نابینائی قرار دارد.بنابه توصیه پزشک متخصص، او می بایست اردیبهشت 88 تحت عمل جراحی قرار می گرفت ولی پیگیریهای مکرر خانواده وی برای انجام عمل جراحی با مخالفت حسن زارع دهنوی مواجه گردید و مخالفتهای وی باعث از دست دادن بینائی یکی از چشمان او شد.
زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی 57 ساله ، در پی صدور حکم سنگین و غیر انسانی 5 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج توسط محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 بدلیل قصد دیدار با فرزندانش در قرارگاه اشرف در فرودگاه بین المللی تهران که با داشتن ویزای معتبر عراق لحظاتی قبل از پرواز توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شده بود محکوم گردید.
خانم بنازاده و وکیل ایشان خانم غنوی نسبت به این حکم در دادگاه تجدید نظر اعتراض کردند ولی دادگاه تجدید نظر بدون بررسی پرونده وی و توجه به اعتراضات آنها حکم غیر انسانی صادره را مورد تایید قرار داد.
در حال حاضر 2 برادر خانم بنازاده به نامهای حمید و اصغر بنازاده در بند 4 زندان گوهردشت بدلیل دیدار با اعضای خانواده شان در قرارگاه اشرف ،به 2 سال زندان محکوم شده اند و در زندان بسر می برند .قبل از این خانم شهلا زرین فر عضو دیگر این خانواده بدلیل دیدار با عزیزانش در قرارگاه اشرف به یک سال زندان محکوم شد که مدتی پیش پس از پایان یافتن محکومیتش آزادشد.
لازم به یادآوری است که در تاریخ 27 دی ماه خانم بنازاده همراه با 17 نفر از مادران و پدران و سایر بستگان درجه1 که برای دیدار با عزیزان خود در قرارگاه اشرف عازم عراق بودند. همگی آنها با داشتن ویزای معتبر عراق و سایر مدارک قانونی و در حالی که در فرودگاه تهران آماده پرواز می شدند مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند و تمامی آنها دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شدند.خانم بنازاده پس از چند ماه در سلول انفرادی و بدلیل وخیم شدن وضعیت جسمی اش او را به بند زنان زندان اوین منتقل کردند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، تبعید به زندان گوهردشت وعدم موافقت حسن زارع دهنوی جهت معالجه چشمانش که منجر به از دست دادن بینائی یکی از چشمانش و در آستانه نابینائی قرار گرفتن چشم دیگرش را به عنوان جنایت غیر انسانی محکوم می کند واز کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط این زندانی سیاسی است

12 مهر 1388 برابر با 04 اکتبر 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر