Tuesday, October 6, 2009

سناتور مك كين: روزى كه ندا در خيابانى در تهران به خون غلطيد، روز پايان اين رژيم بود




سناتور جان مك كين كانديداى سابق رياست جمهورى آمريكا گفت: روزى كه ندا در خيابانى در تهران به خون غلطيد، روز پايان اين رژيم بود. سياست اصلى و كليدى ما هم بايد در قبال رژيم ايران، سياست تغيير اين رژيم باشد.

سناتور جان مك كين در يك گفتگوى ويژه با تلويزيون ان. بى. سى در پاسخ به سوالى درباره برنامه اتمى رژيم ايران گفت: روشن است كه اين رژيم در پى تسليحات اتمى است. احمدىنژاد بارها به زبان آورده است كه خواهان نابودى اسراييل است و براى انجام اين كار، در حال كسب ظرفيتهاى لازم البته نه با يك حمله مستقيم، بلكه با تجهيز تروريستهايى مانند حزبالله به يكى از اين سلاحها مىباشد.
وى افزود: بگذاريد يك چيزى در مورد ايران در اينجا بگويم. سؤالات زيادى در مورد كارايى تحريمات عليه رژيم وجود دارند، و اينكه آيا روسيه و چين با اين تحريمات موافقت خواهند كرد يا نه؟ من نسبت به همكارى هر دوى آنها، شك دارم، اما ما بايد آنها را امتحان كنيم و از آنها، اين را بخواهيم، و فكر مىكنم كه دولت اوباما هم، اكنون كار درستى انجام مىدهد. اما يك عنصرى در اينجا جايش خالى است كه ما بايد آن را بهخاطر داشته باشيم و روى آن تأكيد كنيم، و آن هم حقوق مردم ايران است. روزى كه ندا در خيابانى در تهران به خون غلطيد، و در تمام جهان اين صحنه پخش شد، روزى بود كه به خاتمه اين رژيم مىانجامد. زيرا آنچه كه ما را در آمريكا سمت مىدهد، فقط سياست نيست، اصول هم هست، و اين اصول هم چيزى جز ايستادن و دفاع از حقوقبشر و شايستگيهاى مردم نيست، دفاع از اينكه مردم مورد سركوب واقع نشوند، كشته نشوند، مورد ستم قرار نگيرند، به زندان نيفتند، و در خيابانها مورد ضرب و شتم قرار نگيرند.

سناتور مك كين افزود: بخش اصلى و كليدى سياست ما در قبال رژيم ايران بايد اين باشد كه اين رژيم بايد عوض شود و ما هم آنها را ترغيب خواهيم كرد، نه با اقدام نظامى، بلكه ترغيب و كمك كردن از طريق طيفى از اقدامات، از قبيل نفوذ اينترنتى، تا راديو ايران آزاد، و هر كار ديگرى كه بتوانيم انجام دهيم، تا بر حقوق مردم ايران تأكيد بگذاريم.
تلويزيون ان. بى. سى پرسيد: بگذاريد تصريح كنيم، شما طرفدار تغيير رژيم، بهدست آمريكا نيستيد. شما مىگوييد كه ما در حاشيه مىايستيم، فشار وارد مىآوريم، و تشويق مىكنيم…
سناتور مك كين گفت: فكر مىكنم درسهاى تاريخى زيادى وجود دارند كه خيلى مهم هستند. مثالها و نمونههاى زيادى وجود دارند كه آمريكا ترغيب، تشويق و حمايت از مردمى كرده است كه براى آزادى و دمكراسى مبارزه مىكردهاند و من فكر مىكنم كه اين بايد بخش اصلى و كليدى سياست ما در قبال رژيم ايران باشد….