Friday, October 23, 2009

همکاری یکی از فعالان اصلی لابی رژیم در انگلستان با فرماندهان سپاه پاسداران - ایرج مصداقی

همکاری یکی از فعالان اصلی لابی رژیم در انگلستان با فرماندهان سپاه پاسداران - ایرج مصداقی
پیروز مجتهد زاده یکی از عوامل شناخته شده و فعال لابی رژیم در لندن و تهران است. وی که پس از انقلاب ضد سلطنتی به حمایت از رژیم پهلوی می‌پرداخت و به قول شاهدان در هاید پارک لندن در دفاع از نظام سلطنتی سخن می‌گفت و سردمدار تشکيل شوراي پادشاهي مشروطه در بريتانيا بود از اوائل دهه ۹۰ به طرفداری از رژیم جمهوری اسلامی روی آورد و به سرعت به سفارت رژیم در لندن وصل شد و از آن پس پیگیری بخشی از پروژه‌های رژیم در لندن به عهده او گذاشته شد. وی که گفته می‌شود تا پیش از وصل به سفارت برای تأمین مخارج زندگی در یک آژانس تاکسی نیز مشغول کار بود ناگهان سر از سمینارهای وزارت خارجه رژیم در آورد و بعد از مدتی نیز به کرسی استادی دانشگاه ارتقاء مقام یافت.
وی که هم‌چنان بیمناک آینده رژیم است خانواده‌اش را در لندن نگاه داشته است تا در صورت تحولات پیش‌بینی‌نشده راه گریزی داشته باشد. رسانه‌‌های دولتی جمهوری اسلامی به هنگام مصاحبه و یا نقل قول از وی به عنوان مديرعامل بنياد پژوهشي يورو سويک نام می‌برند تا به زعم خود «اعتباری» برای حرف‌های او قائل شوند. بنياد يوروسويک بنیاد یک نفره‌ای بود که مجتهد زاده در لندن برپا ساخت. احتمال دارد بعدها به واسطه رابطه‌اش با رژیم کسانی را هم به آن ملحق کرده باشد.
مجتهدزاده بعد از پذیرفته شدن از سوی رژیم، در سال ۷۸ پایش به دانشگاه‌های کشور باز شد و به عنوان استاد مدعو از او برای تدریس در دانشگاه تهران دعوت شد. وی سپس به همکاری با دانشگاه تربیت مدرس پرداخت و در سال ۸۲ به عضویت فرهنگستان زبان و ادب فارسی درآمد. برخی از نوشته‌های او با همکاری مرکز مطالعات سپاه پاسداران انتشار یافته است.
مجتهدزاده یکی از مخالفان سرسخت تحریم و از حامیان سیاست‌های هسته‌ای و موشکی دولت جمهوری اسلامی و به ویژه احمدی‌نژاد در خارج از کشور و به ویژه لندن است. وی به خاطر نزدیکی‌اش به فرماندهان سپاه پاسداران در چند ساله گذشته برای کشورهای غربی نیز شاخه و شانه کشیده و از قدرت موشکی سپاه پاسداران و قدرت نابودکنندگی‌اش خبر داده است! دفاع تمام عیار او از برنامه‌های هسته‌ای دولت احمدی نژاد در مصاحبه با شبکه خبر تلویزیونی بی‌بی‌سی در شهریورماه گذشته کار را به مشاجره با مجری خبر این شبکه نیز کشاند.
از آن‌جایی که اپوزیسیون ایران کمتر به اسناد و مدارک رژیم دسترسی دارد وابستگان لابی آن در خارج از کشور برای پنهان کردن رابطه خود با رژیم دائم خواهان ارائه مدرک و سند از سوی اپوزیسیون هستند تا به این وسیله ارتباط خود را منکر شوند.
هرچند به لحاظ تحلیلی به سادگی می‌توان خط مشترک رژیم و وابستگانش را دریافت ولی داستان پیروز مجتهدزاده بیش از این‌هاست.
در زیر توجه شما را به آگهی تأسیس مؤسسه «انجمن ژئوپلتیک ایران» جلب می‌کنم که در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است. این روزنامه توسط قوه قضاییه منتشر می‌شود و قوانین مصوب مجلس و آگهی ثبت شرکت‌ها و انحصار ورثه و ... در آن انتشار می‌یابد.
چنانکه در آگهی مربوطه ملاحظه می‌شود از جمله مؤسسین این انجمن به غیر از پیروز مجتهدزاده، سرداران سپاه پاسداران رحیم صفوی، غلامعلی رشید، محمدباقر قالیباف و محمدحسین افشردی هستند.
آیا انتظار نمی‌رود که همکار فرماندهان سپاه پاسداران، در خارج از کشور لابی رژیم هم باشد؟ آیا مدرکی از این مستندتر هم می‌تواند باشد که نشانگر همکاری مشترک مجتهدزاده با رژیم و سپاه‌پاسداران باشد؟
آیا سپاه پاسداران در داخل کشور سیاست هسته‌ای، اتمی و موشکی رژیم را پیش نمی‌برد؟ آیا در این رابطه مسئولیت مستقیم ندارد؟ آیا این فرماندهان همکاران خود را بدون مطالعه انتخاب می‌کنند؟
« آگهی تأسیس مؤسسه
نظر به ماده 8 آیین نامه ثبت مؤسسات غیرتجارتی مؤسسه انجمن ژئوپلتیک ایران در تاریخ 31/3/82 تحت شماره15466 دراین اداره بثبت رسیده و خلاصه مفاد اساسنامه آن جهت اطلاع عموم آگهی می شود:

1- نام مؤسسه: انجمن ژئوپلتیک ایران.

2- موضوع مؤسسه:1-5- انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی بین محققان و متخصصانی که به گونه ای با علم ژئوپلتیک سروکاردارند. 2-5- همکاری با نهادیهای اجرایی علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری حراج ها و برنامه های مربوط به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن 3-5- ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز 4-5- ارایه خدمات آموزشی وپژوهشی 5-5- تشکیل گردهمایی های علمی در سطح ملی منطقه ای و بین المللی.

3- تابعیت: ایرانی.

4- مرکز اصلی مؤسسه: تهران خیابان امیرآبادشمالی خیابان شهریور خیابان سیندخت شمالی کوچه زرین پلاک3 5- اسامی مؤسسین:1- خانم دره میرحیدر 2- آقای منوچهر فرج زاده اصل 3- آقای سید یحیی صفوی همامی 4- آقای غلامحسین حیدری 5- آقای محمد باقر قالیباف 6- آقای محمد اخباری 7- آقای حمیدرضا محمدی 8- آقای پیروز مجتهدزاده 9- آقای محمدرضا حافظ نیا 10- آقای هادی اعظمی 11- آقای بهرام امیراحمدیان 12- خانم زهرا پیش گاهی فرد 13- آقای عبدالرضا فرجی راد 14- آقای سیدعلی شریفی ساداتی 15- آقای غلامعلی رشید 16- خانم زهرا احمدی پور 17- آقای محمدحسین افشردی.

6- تاریخ تشکیل مؤسسه: از تاریخ ثبت بمدت نامحدود.

7- مدیر یا مدیران و اشخاصیکه در مؤسسه حق امضاء دارند: خانم دره میرحیدر بسمت رئیس هیئت مدیره و آقای محمدرضا حافظ نیا بسمت نایب رئیس هیئت مدیره و آقای محمدانصاری بسمت خزانه دار و خانم زهرا احمدی پور بسمت دبیرانجمن و آقای دکتر بهرام امیراحمدیان بسمت عضو هیئت مدیره و آقای عبدالرضا فرجی راد و آقای محمدحسین افشردی بسمت اعضاء علی البدل برای مدت 2 سال انتخاب گردیدند حق امضاء کلیه اوراق و اسناد بهادار و تعهدآور چک سفته بروات و قراردادها و عقود اسلامی بامضاء رئیس هیئت مدیره و خزانه دار همراه بامهر انجمن معتبر و نامه های رسمی بامضاء رئیس یا نایب رئیس هیئت مدیره معتبر است.

8- دارایی مؤسسه: ندارد
اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری- ۱۳۸۲ /۳/۳۱»
در آدرس زیر می‌توانید به اطلاعات بیشتری در این زمینه دست یابید.
به سابقه تعدادی از راه‌اندازان این انجمن توجه کنید:
سرلشگر پاسدار سیدیحیی ‌صفوی: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ محمدعلی جعفری جایگزین او گردید. او در حال حاضر به عنوان دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح فعالیت می‌کند.
سرتیپ پاسدار محمدباقر قالیباف: فرمانده سابق نیروی هوایی سپاه پاسداران، فرمانده سابق نیروی انتظامی کل کشور، شهردار تهران.
سرلشگر پاسدار غلامعلی رشید:مسئول اطلاعات و عملیات سپاه دزفول، جانشینستاد عملیات جنوب، فرمانده قرارگاه فتح در عملیات بیت المقدس، مسئول عملیات قرارگاهمركزی سپاه، معاون اطلاعات و عملیات ستاد كل نیروهای مسلح و جانشینی رئیس ستاد كلنیروهای مسلح
سردار پاسدار محمد حسین افشردی: از فرماندهان سپاه پاسداران در دوران جنگ و از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران.
عبدالرضا فرجي راد: سفیر جمهوری اسلامی در نروژ
زهرا پيش گاهي فرد: از نزدیکان رفسنجانی و حزب توسعه و اعتدال و نماینده مجلس دوره پنجم
زهرا احمدی پور:مدیر کل تقسیمات کشوری در دولت خاتمی و معاون ورزش بانوان
محمدرضا حافظ نیا: یکی از مسئولان وزارت کشور در دهه ۶۰
با توجه به آن‌چه در بالا آمد آیا پیروز مجتهدزاده یکی از سران لابی رژیم در انگلستان می‌تواند مستقل باشد؟ آیا حمایت او از سیاست‌های خانمان برباد ده رژیم از احساس وطن‌پرستی او بر می‌خیزد؟
وقت آن نیست کسانی که فریب لابی رژیم را خورده‌اند به خود آیند؟
ایرج مصداقی
۱ آبان ۱۳۸۸