Thursday, October 29, 2009

روابط نامشروع پرسنل زندان رجايی شهر با زنان زندانی

روابط نامشروع پرسنل زندان رجايی شهر با زنان زندانی، مجموعه فعالان حقوق بشر

دو تن از پرسنل زندان رجايی شهر کرج به دليل رابطه نامشروع با زنان زندانی به زندانی ديگر منتقل شدند.
به گزارش واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، پزشکياری به نام "واشقانی فراهانی" کارمند بهداری زندان رجايی شهر کرج که از مدتی پيش اقدام به برقراری رابطه نامشروع با چند زن زندانی اين زندان کرده بود و از فرصت معاينه و انتقال زندانيان زن به بهداری برای مقاصد خود بهره می جست پس از غافلگيری توسط چند زندانی و گزارش موضوع مورد برخورد قرار گرفت و به زندان قزلحصار کرج بعنوان تغيير محل خدمت منتقل شد. همچنين در اين رابطه يک مهندس با هويت نامشخص نيز مورد برخورد و تغيير محل خدمت قرار گرفت.
لازم به ذکر است برخورد با اين دو کارمند خاطی از حداقل مجازاتهای تعيين شده برای چنين جرائمی نيز بسيار کمتر است





--


زندان رجايی شهر کرج که در طبقه بندی سازمان زندانها برای زندانيان خطرناک و خشن در نظر گرفته شده است محل نگهداری دست کم شصت زندانی عقيدتی بعنوان تبعيدگاه است، گزارشات و مستندات بسياری در خصوص موضوع خشونت و تجاوز در اين زندان تاکنون منتشر شده است. رئيس سابق حفاظت اين زندان به نام خادم پس از علنی شدن روابط نامشروعش با يک زن زندانی ناچار به ازدواج با وی شد و سپس برای ادامه خدمت به قزلحضار منتقل شد و اکنون نيز منفصل از خدمت اعلام شده است.
همينطور حاج محمد شکاری، رئيس پيشين زندان رجايی شهر کرج به دليل تزانزيت دختران ايرانی به کشورهای حاشيه خليج فارس با همکاری دادستان سابق کرج بازداشت و محکوم به زندان شد، اين زندانی و رئيس سابق زندان رجايی شهر هم اکنون بعنوان رئيس بسيج اين زندان در رجايی شهر کرج به سر می برد