Saturday, October 3, 2009

بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست پیِرامون بازداشت سرور حسین شهریاری


بیانیه سازمان جوانان حزب پان ایرانیست پیِرامون بازداشت سرور حسین شهریاری

به نام خداوند جان و خرد

پاینده ایران

حسین شهریاری عضو شورای رهبری حزب پان ایرانیست ظهر امروز مورخ 5/7/88در منزل مسکونی خود بازداشت شد.مشارالیه در سال 86 توسط شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به اتهام اقدام در جهت براندازی نظام به 18 ماه زندان محکوم شد که حکم صادره تا کنون اجرا نشده بود .حسین شهریاری 72 ساله و دارای ناراحتی قلبی می باشد.

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست بازداشت این آزاده ی ایرانپرست و نیز موج گسترده ی بازداشت فعالان اجتماعی – سیاسی در ماههای اخیر را محکوم کرده و همگان را به این نکته متذکر می شود که در این عصر تاریخ ملت ایران , اراده برای آزادی در راه ایفای مسولیت ملی نامیراست !لذا,با شناخت صحیح نیاز ملی و با تبعیت از سیره ی عقلا باید ماشین بازداشت و سیستم سرکوب را متوقف کرد و الا تن زدن از پند دانایان خیرخواه و اصرار بر ادامه ی این روند ,اسباب انسداد هر چه بیشتر فضای سیاسی فراهم خواهد شد که این فرصت سوزی ,دین و دنیای نسلی را بر باد خواهد داد که اثرات سوء این مساله برآگاهان پوشیده نیست .

سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

5/7/1388 خورشیدی

***

هم وطن

سرور حسین شهریاری از پیشکسوتان حزب پان ایرانیست و کوشندگان دیرگام این حزب به حکم دادگاه انقلاب توسط کلانتری مهرویلا در کرج بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل گردید.

حزب پان ایرانیست ضمن رد کلیه اتهامات ایشان، جز جرم ایران پرستی و حق طلبی آنهم از دیدگاه حاکمیت فرقه ای، اعتراض خویش نسبت این بیداد عظیم را به آگاهی ملت ایران و همه آزادگان جهان می رساند و به هیچ وجه آنرا قابل تحمل نمی داند.

پاینده ایران

شامگاه ۶ مهرماه ۱۳۸۸

حزب پان ایرانیست

---------------------------------------------------------------

دستگیری حسین شهریاری؛ فعال سیاسی سالخورده

خبرگزاری هرانا : به گزاش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران حسن شهریاری، از فعالان سیاسی حزب پان ایرانیست ظهر روزگذشته پنجم مهرماه توسط دو مامور مسلح اجرای احکام دادگاه انقلاب کرج در منزل مسکونی خود بازداشت و به کلانتری مهرویلای این شهر منتقل شد و صبح امروز نیز به زندان رجایی شهر کرج انتقال داده شد.

لازم به توضیح است ایشان در سال ۱۳۷۸ در جریان کوی دانشگاه جزو افراد بازداشت شده بود و پس از آن به دفعات به دادگاه انقلاب احضار و چندین بار نیز بازداشت شد که آخرین بار آن درسال ۱۳۸۶ توسط شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به اتهام عضویت در مجلس "مخالفین جمهوری اسلامی" و "عضویت در حزب پان ایرانیست" به یکسال و نیم زندان محکوم شد و به علت مشکلات جسمی پانزده روز در زندان به سر برد؛ از آن تاریخ تا کنون برای بازداشت ایشان اقدامی به عمل نیامده بود. این فعال سیاسی قدیمی با ۷۱ سال سن به ناراحتی قلبی دچار است.

هرانا؛ خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

http://www.hra-news.org/news/5861.aspx